بیژن صیفوری؛ از بی‌نشان


«از بی‌نشان»، سخنرانی و گفت‌وگویی است با بیژن صیفوری، که به مناسبت روز جهانی گرافیک در قزوین برگزار می‌شود.
به گزارش مجله‌ی الکترونیکی رنگ، بیژن صیفوری در ادامه‌ی مجموعه سخنرانی‌ها و ورکشاپ‌های خود، در روز 11 اردی‌بهشت 1391، "از بی‌نشان" را در سالن اجتماعات کتابخانه‌ی امام‌خمینی قزوین برگزار می‌کند. این مراسم، در پیِ دعوتِ انجمن هنرهای تجسمی از وی، به مناسبت روز جهانی گرافیک اجرا می‌شود.
آغازگرِ این رویداد، سخنرانی هنرمند است درباره‌ی نگرش او به زیبایی‌شناسی، هندسه، و کاربرد حروف و خوشنویسی، در هنر و فرهنگ دیداریِ ایران. گسترشِ این مفهوم، به همراهِ نمایش آثارِ طراحیِ نشانه و نشانه‌نوشته از هنرمند، و تحلیل آنها خواهد بود. وی در این نشست، پیرامونِ روند دست‌یابی به سبک شخصی خود در طراحی لوگو و لوگوتایپ، و پشت صحنه‌ی خلق آثارش با علاقه‌مندان سخن خواهد گفت.
در ادامه، هنرمند در گفت‌و‌گویی با حضورِ شهاب اشتری، مدیرمسئول مجله الکترونیکی رنگ، جزییات روند طراحی نشانه‌هایش را توضیح خواهد داد، و به پرسش‌های علاقه‌مندان پاسخ خواهد گفت.
«از بی‌نشان»، تجربه‌ی دیگری است از مجموعه نشست‌های بیژن صیفوری در هنرهای دیداری. این هنرمند پیش از این نیز، سخنرانی‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های گوناگونی در شهرهای مختلفِ ایران، و همچنین در استودیوی شخصی خود در تهران، در گستره‌ی هنرهای دیداری برپا کرده است. این بار اما، عنوانِ «از بی‌نشان» که برگرفته از غزلی از مولاناست، اشاره‌ای است فلسفی به طراحی نشانه، و روند زایش، پیدایش و گسترش ایده در ذهن، تا اجرا و کاربرد اثر.
"...همه سوها زِ بی‌سو شد، نشان از بی‌نشان آمد"

برنامه‌ی مراسم (ورود برای عموم آزاد):
دوشنبه 11/2/91، ساعت 16: سخنرانی و دیدار با هنرمند
ساعت 17: گفت‌و‌گوی هنرمند با حضورِ شهاب اشتری، و پرسش‌ و پاسخ
نشانی: قزوین، خیابان شهیدبابایی، کوچه پُست، سالن اجتماعات کتابخانه‌ی امام‌خمینی

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن