باید نظارت کنیم


به گزارش بخش خبری "رنگ" رییس مرکز هنرهای تجسمی در گفتگو با خبرگزاری میراث فرهنگی بر نقش مرکز هنرهای تجسمی به عنوان یک واحد مدیریتی فراگیر در سطح ملی تاکید کرد و گفت:« شرایطی فراهم می آوریم که تمام گرایش ها در دوسالانه گرافیک شرکت کنند.»
حبیب الله صادقی که سرپرستی موزه هنرهای معاصر را هم بر عهده دارد، در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد انجمن صنفی طراحان گرافیک در دوره های قبلی ناراضی هستید، گفت:« اصلا اینطور نیست. در حال حاضر با اعضای انجمن جلسات مکرر و سازنده ای داریم، قصدمان هم حذف انجمن از برگزاری دوسالانه نیست. ما وظایف حمایتی خود را به درستی انجام می دهیم. محل استقرار انجمن ها را مرکز تدارک دیده است، حقوق کارمندان آنها را هم ارشاد پرداخت می کند. هیچ فاصله ای بین ما و انجمن ها نیست. مطبوعات هستند که به این ماجرا دامن می زنند. قهری صورت نگرفته است، مذاکره با یکی، دو نفر از داورها که کناره گیری کرده اند را در برنامه داریم.»
او ابراز امیدواری کرد، دوسالانه گرافیک امسال برگزار شود:«مرکز همه امکانات را فراهم کرده بود تا دوسالانه در مهرماه برگزار شود. اما دوستان انجمن گفتند فرصت بیشتری برای دعوت از هنرمندان بین المللی می خواهند. ما تمام امکانات مرکز را در خدمت جامعه گرافیک گذاشتیم.»
او تاکید کرد:«ما مخالف برگزاری نمایشگاه های مختلف نیستیم اما چون بی ینال ها باید در پهنه ملی برگزار شود و از طرفی طبق قانون، برگزاری دوسالانه ها در اختیار مرکز است، قصد داریم با انجمن ها همکاری کنیم. این طرح هم از سوی من یا معاون وزیر بنیانگذاری نشده، طرحی است که قانون برای ما تعریف می کند. به هرحال مرکز به دلیل اعمال نقشی ملی، باید بر دوسالانه ها نظارت و دلالت داشته باشد و همه مولفه ها را دربر گیرداما قصد تصدی‌گری نداریم. برپایی دوسالانه ها یکی، دو دوره در اختیار انجمن ها بود که یک سری نظرات متنوع را هم به دنبال داشت. ما به همه رفتارهای دوره های قبل احترام می گذاریم. در این دوره ارشاد تصمیم دارد با حفظ حرمت و دوستی و برادری با همه هنرمندان عزیز، از امکانات بیشتری استفاده کند و از همه گرایش ها دعوت به عمل آورد. نمایشگاه های بعدی را نه با عنوان تصدی گر بلکه به صورت همکاری با انجمن های صنفی برگزار می کنیم.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن