قشنگ‌ترین روز تولد


یازدهم آذرماه امسال، مراسم نکوداشت سالروز تولد استاد کامران کاتوزیان، با عنوان «درستایش70 سالگی کامران کاتوزیان» در سالن «استاد جلیل شهناز- خانه‏ ی هنرمندان ایران» برگزار شد.
نکوداشت کامران کاتوزیان با نمایش فیلم کوتاهی از زندگی این هنرمند همراه بود که در آن دوستان و شاگردان کاتوزیان از جمله؛ آیدین آغداشلو، ابراهیم حقیقی، احمد عالی،  شهرزاد اسفرجانی، مجید بلوچ، مجید دوخته چی زاده، محسن میرزایی، منوچهر مستوفی،  هومن مرتضوی و برادران سلیمانی(مدیران شرکت نیک کالا)، به معرفی و شرح دوران همکاری یا دوستی‏ با او پرداختند.
امراله فرهادی، مدیر و موسس «مدرسه‏ ی ‏ویژه» که این مراسم به کوشش او برگزار شده بود، در ستایش70 سالگی کامران کاتوزیان گفت: کاتوزیان یکی از تاثیرگذارترین طراحان گرافیک ایران است که تلاش‌هایش در طراحی تبلیغات برای نشریات در چند دهه‌، درخشان‌ترین دوران تبلیغاتی ایران را به نام خود رقم زده است.

عکس از ایسنا

او ادامه داد: کاتوزیان علی‌رغم پرهیز و دوری‌اش از تدریس، ‌آتلیه‌اش مدرسه‌ای عالی بود که طراحان تبلیغات موفق بسیاری را در خود پرورش داده است. طراحی که برای بسیاری از طراحان تبلیغات امروز ایران نمونه و الگوی موفقی از خلاقیت و نوآوری برای یک کمپین تبلیغاتی است. فرهادی در پایان سخنانش به نمایندگی از سوی دوستان و شاگردان کاتوزیان گفت: «استاد کاتوزیان عزیز تولدت مبارک»

در ادامه‏ ی مراسم، ابراهیم حقیقی طراح گرافیک، درباره کاتوزیان گفت: در حوزه‌ی تبلیغات، کامران کاتوزیان همیشه تاثیر گذارترین فرد بود، به گونه‌ای که وقتی می‌خواهند راجع به تبلیغات صحبت کنند آن را به دوران قبل از کاتوزیان یا بعد از آن نسبت می‌دهند.
حقیقی با این تعبیر که کاتوزیان کارش را بلد است،‌ گفت:‌ کاتوزیان می‌دانست چگونه یک تصویر را برای یک فیلم ساماندهی کند و چگونه یک کالا را بفروشد و باید بگویم هر صاحب کالایی که با او کار می‌کرد موفق بود. کسانی که کالای نوظهوری داشتند با همکاری کاتوزیان تبدیل به یک «برند» می‌شدند، چرا که این توانایی در آستین کاتوزیان است و می‌داند چگونه باید شعار خوب طراحی کند. همچنین شاگردان او امروز جزو موفق‌ترین سرآمدهای تبلیغات هستند.
حقیقی درباره‌ی شخصیت کاتوزیان مطرح کرد: تنها پول درآوردن دغدغه‌ی زندگی او نیست. او به شهر و آدم‌هایش فکر کرده و به صنعت مملکت کمک می‌کند. با این کار شهر را با بیلبوردها از خاکستری بودن در می‌آورد؛ یعنی جامعه برایش بسیار مهم است.
این طراح گرافیک در پایان سخنانش افزود: دانش بصری شهرنشینان به سبب کارهای کاتوزیان و شاگردانش رشد کرد و این عادت را رواج داد که همیشه باید با آدم‌های حرفه‌ای کار کرد.
در پایان این مراسم نیز کاتوزیان در جمله‌ی کوتاهی خطاب به حاضران گفت: این قشنگ‌ترین روز تولدی بود که من تا حالا داشتم.

لازم به ذکر است که در مراسم نکوداشت کامران کاتوزیان، هنرمندانی چون آیدین آغداشلو، قباد شیوا، شهرام ناظری، احمد عالی، گلی امامی و.... حضور داشتند. علاوه بر این مراسم، نمایشگاهی از آثار نقاشی و برخی از کمپین‏ های تبلیغاتی کاتوزیان در نگارخانه‏ ی تابستان خانه‏ ی هنرمندان برای مدت یک هفته به معرض نمایش گذاشته شد.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن