بزرگراه شرق و شهر بیگانه


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از کارگاه شانزدهم تا بیست وچهارم شهریور ماه امسال، شهر استانبول میزبان پروژه گروهی ِ استریت آرت با عنوان اگزوسیتی (Exociti) است . این پروژه شامل نمایشگاه، سخنرانی و کارگاه است و با حمایت اداره فرهنگ اتریش، دانشگاه بیلی استانبول، آکادمی هنر مالمو و یک چاپخانه در استانبول انجام می شود. پروژه گروهی ِ استریت آرت با سخنرانی مارتین کروشه (Martin Krusche) درباره "هنر تحت شرایط وب " آغاز می شود.

ایده اصلی نمایشگاه حول شهر استانبول به عنوان پلی بین شرق و‌غرب شکل گرفته و طراحی شده است. استانبول به لحاظ موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی شهری است که در شرق به عنوان نزدیک ترین غرب ، و در غرب به عنوان نزدیک ترین شرق به حساب می‌آید. پروژه اگزوسیتی قصد دارد تا این قابلیت‌ها را در خیابان‌های شهر و نه در محیط بسته نمایشگاهی شناسایی و بررسی کند.

امیرعلی قاسمی عکاس و طراح گرافیک ایرانی نیز در این نمایشگاه بین‌المللی به همراه هنرمندانی از اتریش، فنلاند، سوئد، ترکیه، اندونزی، ایتالیا و آمریکا حضور دارد.این پروژه هنر خیابانی شامل چیدمان‌های شهری، برچسب ها، پوستر‌ها و گرافیتی‌هایی خواهد بود که توسط هنرمندان مدعو در استانبول اجرا و نصب خواهد شد.
امیر علی قاسمی همچنین آثار خود را در نمایشگاه و میزگرد بزرگراه شرقی "Eastern Expressway" که در شهر فرانکفورت آلمان برپاست و تا ۲۴ مهر ماه ادامه دارد ارائه می‌کند.
در این نمایشگاه که همراه با میزگرد و سخنرانی است، هنرمندانی از ایران و عراق حضور دارند.

امیر علی قاسمی در این ارتباط در  گفتگو با "رنگ" گفت: محمد عبدالله{هلند}، محمود بخشی مؤخر{ایران}، پرستوفروهر{آلمان}، مارک پتزولت{آلمان}، تلال رفیع{آلمان}، ژینوس تقی زاده{ایران} هنرمندان دیگری هستند که در این پروژه حضور دارند.

همچنین وی  آثار ارائه شده خود را در این پروژه  مولتی مدیا سری کافی شاپ هاو 10 پوستر فرهنگی ذکر کرد.

لینک به سایت این پروژه

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن