فراخوان سومین مسابقه‌ی پوسترهای دانشجویی « اکولوژیک »


فاطمه کاوندی/ گروه ترجمه
kavandi@rangmagazine.com


فراخوان سومین مسابقه‌ی بین‌المللی پوسترهای دانشجویی «اکولوژیک» منتشر شد.
متن این فراخوان بدین شرح است:


تغییر آب و هوا، گرم شدن کره‌ی زمین، کم شدن تنوع زیستی، مشکلات آب آشامیدنی و بهداشت، از دست رفتن منابع محیطی، آلودگی، معاهده‌ی کیوتو، اجلاس سران کپنهاگ ... باید کاری کرد و قدمی به جلو برداشت. شما هم نظر خود را درباره‌ی این مشکل بزرگ زیست محیطی که کره‌ی زمین با آن روبروست، ارائه کنید. نظرتان را با صدای بلند فریاد بزنید!!!
از دانشجویان طراحی گرافیک و هنرهای تجسمی در سراسر دنیا دعوت می‌کنیم تا پوستری ویژه‌ی این موضوع طراحی کنند. این کار می‌تواند با باز کردن افق‌های تازه ‌تأثیر مستقیمی بر جامعه داشته باشد و به مردم جهان انگیزه‌ی محکمی برای تلاش در جهت آینده‌ای بهتر بدهد. پوستر ارائه شده می‌بایست با هدف شناساندن این موضوع در میان جوانان اروپا و سراسر دنیا طراحی و اجرا شود.
برگزارکنندگان
امسال پلاکارت(1) سومین مسابقه‌ی بین المللی پوسترهای دانشجویی را با همکاری موزه‌ی شهر اسکوپیا، موزه‌ی پوستر ورشو(2)، انجمن طراحان گرافیک چک(AUG ) (3) و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه مرمره‌ی استانبول برگزار خواهد کرد و وزارت فرهنگ مقدونیه در راستای حمایت‌های فرهنگی خود، از پلاکارت پشتیبانی خواهد نمود.
برگزارکنندگان این مسابقه در پی شناساندن هنرمندان جوان در سراسر دنیا هستند و در این راستا نمایشگاهی از این آثار را در کشورهای مختلف به نمایش خواهد گذاشت، از جمله در لهستان، جمهوری چک، صربستان، ترکیه و ...

جوایز

جایزه‌ی اول: 1500 یورو
جایزه‌ی دوم: 1000 یورو
جایزه‌ی سوم: 600 یورو
همچنین هیات داوران 7 اثر را قابل تقدیر اعلام خواهد کرد که به عنوان بهترین پوسترها در انتقال پیام زیست محیطی معرفی خواهند شد.  برگزارکنندگان همچنان در پی آنند تا طبق سنت گذشته پوسترها را به سطح خیابان بیاورند.
ما معتقدیم که محل درست برای نمایش پوستر ،جایی جز خیابان نیست. بنابراین برای برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مردم و همینطور تأثیر بیشتر، به این سنت ادامه می‌دهیم و آنها را در خیابان به نمایش می‌گذاریم. ما برآنیم تا به پوستر معنای واقعی آن را ببخشیم، کاری که بیشتر از برگزاری مسابقات معمول و بینال ها و نمایشگاهها ما را در جهت تاثیرگذاری و انتقال پیام یاری خواهد داد.
سه پوستر  برگزیده و هفت پوستر تشویقی این مسابقه با موضوع "be ecoLOGIC” روی بیل‌بوردهای شهر اسکوپیا و چندین شهر دیگر اروپا به نمایش گذاشته خواهند شد.
تمام هزینه‌های برگزاری این رویداد برعهده برگزارکنندگان است.

شرایط شرکت در مسابقه
این مسابقه صرفن برای دانشجویان هنر و گرافیک است که در مؤسسات آموزش هنر و طراحی مشغول به تحصیل هستند. و شامل هنرهای زیبا، طراحی گرافیک، ارتباط تصویری ، طراحی رسانه ها و دیگر رشته‌های مرتبط می‌باشد. هیچ محدودیتی در ملیت شرکت کنندگان وجود ندارد. دانشجویان می‌توانند شخصن یا از سوی مؤسسه‌ای که در آن مشغول به تحصیل هستند با رضایت خود اقدام به ارسال کار نمایند.
ارائه‌ی کارهای گروهی قابل قبول است و گروه می‌تواند حداکثر شامل سه دانشجو باشد. در صورتی که یک کار گروهی برنده‌ی جایزه شود، مبلغ جایزه بین آنها به صورت مساوی تقسیم خواهد شد. هر فرد یا گروه می‌تواند با حداکثر سه پوستر در جشنواره شرکت کند. برگزارکنندگان مجاز خواهند بود آثار ارسالی که حاوی نکات ناخوشایند و توهین‌‌آمیز دینی، سیاسی یا اخلاقی باشند را از دور مسابقه خارج نمایند.
شرکت کنندگان موظف هستند از طریق وب‌سایت به تکمیل فرم شرکت در مسایقه اقدام نموده و پوستر خود را ضمیمه‌ی آن کنند. ارسال پوسترها رایگان است و هزینه تهیه‌ی چاپ بر عهده برگزارکنندگان میباشد. مالکیت همه‌ی پوسترها متعلق به مسابقه بین‌المللی پوسترهای دانشجویی اسکوپیا خواهد بود.

مهلت ارسال آثار:

اول نوامبر 2010 ، (10 آبان)


شرایط ارسال آثار:
پوسترها می‌بایست با عنوان اصلی «be ecoLOGIC»، راه‌حل‌های تصویری برای حل مشکلات محیطی  با محتوایی مثبت برای مخاطبان وسیع در سطح بین‌المللی ارائه کنند.
1. پوسترها ترجیحن می‌بایست به زبان‌های انگلیسی، آلمانی یا فرانسه باشند، اگرچه مطالب پوستر به زبان‌های دیگر نیز قابل قبول است.
2. پوستر خود را با مشخصات زیر ارسال کنید:
 - هر پوستر می‌بایست در قالب فایلی قابل پرینت در فرمت PDF, TIFF, EPS یا JPG در اندازه‌ی B3   (350x500mm)   و با رزولوشن 300 dpi و بصورت CMYK ارسال شود.
 -همچنین پیش‌نمایش هر پوستر در اندازه‌ی B6 (120x176mm) با رزولوشنی کمتر از 150 dpi و بصورت RGB برای انتشار آنلاین در سایت مورد نیاز است.
- همه‌ی فونت‌های به کار رفته می‌بایست خطی و یا تصویری شده باشند.
3.  هیچ موضوعی که نیازمند کپی‌رایت باشد نباید در طرح مورد استفاده قرار گیرد.
4. حق استفاده از آثار در موارد تبلیغاتی، رسانه‌ها و فعالیت‌های بین‌المللی برای برگزارکنندگان جشنواره محفوظ است.
معیارهای هیأت داوران برای انتخاب آثار عبارتند از: خلاقیت، اصالت، زیبایی شناسی، قابلیت برقراری ارتباط و اجرای عالی.

نکته‌ی مهم:
عنوان ecoLOGIC می‌‌بایست در پوسترها مورد استفاده قرار گیرد.


چنانچه در آپلود کردن پوسترها مشکلی دارید میتوانید با آدرس ایمیلinfo@skopjeposter.com تماس بگیرید.


کپی رایت

پوسترهای ارسالی می‌بایست توسط شرکت کننده طراحی شده باشند. چنانچه در مورد کپی‌رایت آن جای تردید و مناقشه‌ای وجود داشته باشد اثر ارسالی از شرکت در مسابقه محروم خواهد شد و شرکت کننده می‌بایست مسئولیت پیامدهای آن را به عهده بگیرد. شرکت کننده باید به برگزار کنندگان اطمینان دهد که هیچ گونه حق کپی رایت یا حقوق دیگری متوجه استفاده از این پوستر نخواهد بود.
پوسترهای منتخب و تشویقی همگی متعلق به پوستر پلاکارت اسکوپیا هستند و برگزار کنندگان حق به نمایش گذاشتن، انتشار (که شامل انتشار دیجیتالی هم می‌شود) و نگهداری آنها را خواهند داشت. تکمیل فرم شرکت در مسابقه به معنی پذیرش شرایط مذکور می‌باشد.

اعضای هیات داوری
لش ماجفسکی(4) / لهستان (رئیس بنیاد « مسابقات بین المللی پوسترهای دانشجویی»(5))
رضا عابدینی/ ایران
ایستوان اُروس(6)/ مجارستان
سرجیو اولیوُتی(7)/ ایتالیا

لطفن برای اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم شرکت در مسابقه به سایت مراجعه فرمایید


‏PLAKART -۱
‏‏Warsaw Museum  of Poster -۲‏
The Czech Graphic Design Association -۳
Lech MAJEWSKI -۴‏
‏ISPC -۵‏ ‏
Istvan OROSZ -۶
Sergio OLIVOTTI -۷
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن