سرو نقره ای، نمایشگاه سالانه آثار اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران




نمایشگاه سالانه آثار اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران
 به مناسبت هفته گرافیک و با عنوان سرو نقره ای از 15 الی 21 آبان 1389 در خانه هنرمندان ایران
 برگزار می شود.
 فراخوانی که به همین منظور منتشر شده است به شرح ذیل می باشد:


انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با حمایت ایکوگرادا، نمایشگاهی با نام "سرو نقره‌ای" از آثار اعضای خود در زمینه‌های گوناگون گرافیک برگزار می‌کند.

گسترش کیفی فعالیت‌های گوناگون طراحان گرافیک، کسب اعتبار بیشتر برای آن‌ها، جلب توجه عموم مردم به اهمیت طراحی گرافیک و کاربرد آن در زمینه‌های تولیدی، ارتباطی و اجتماعی از اهداف این نمایشگاه است. نمایاندن نقش و اهمیت طراحی گرافیک، پویایی و کاربرد آن در سطح جامعه به همکاران، سفارش دهندگان، مدیران صنایع، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی از دیگر اهداف این نمایشگاه است. ارتقاء شناخت و دانش پدیدآورندگان آثار طراحی گرافیک از سویی و بهبود نگرش و درک بصری جامعه از سویی دیگر مهمترین دیدگاه انجمن در ارتباط با برگزاری این رویداد است.

دبیر نمایشگاه: تهمتن امینیان

شورای برگزاری: تهمتن امینیان، فیروز شافعی، امراله فرهادی، بهروز متین صفت، فرشید مثقالی، ساعد مشکی

هیات انتخاب و داوری آثار: مهران زمانی، فرهاد فزونی، امیرعلی قاسمی، فرشید مثقالی، علیرضا مصطفی‌زاده


جوایز:
1- سرو نقره‌ای به یک اثر برگزیده در هر کدام از بخش‌های نمایشگاه اهدا خواهد شد.

2- لوح تقدیر به یک یا چند سفارش دهنده‌ی برگزیده که طراح گرافیک را در خلق و تولید آثار برتر همراهی نموده‌اند.


کاتالوگ نمایشگاه:
کاتالوگ دو زبانه‌ی آثار راه‌یافته به این نمایشگاه منتشر و به هر یک از اعضاء شرکت‌کننده، یک جلد اهدا می‌شود.

قوانین و مقررات:
شرکت در این نمایشگاه فقط مخصوص اعضای رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.

شرکت‌کنندگان می‌بایست حق عضویت سال 89 خود را پرداخت کرده باشند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر بخش، حداکثر 3 اثر ارائه کنند.

آثار سری، یک اثر محسوب می‌شوند اما هیات انتخاب و داوری در انتخاب یک یا چند اثر از یک مجموعه سری مختار است.

زمان انتشار آثار ارسالی می‌بایست بعد از 31 خرداد 86 باشد.

کلیه‌ی آثار شرکت‌کنندگان در تمامی بخش‌ها باید چاپ (به جز آثار طراحی الکترونیک)، تولید، تکثیر و دارای سفارش‌دهنده‌ی واقعی باشد.

تکنیک چاپ آثار: چاپ افست، سیلک و یا دیجیتال (در صورت داشتن سفارش‌دهنده‌ی واقعی)
آثاری که فرم و برچسب‌های شرکت در نمایشگاه آن مخدوش و یا ناقص باشد، پذیرفته نمی‌شوند.

اطلاعات مندرج در فرم و برچسب‌ها به منزله‌ی مشخصات اثر در کاتالوگ نمایشگاه درج خواهد شد. لطفا در نوشتن آن، نهایت دقت را به عمل آورید.

حقوق استفاده از آثار راه یافته به نمایشگاه برای چاپ مجدد، عکاسی و تبلیغات نزد برگزارکننده محفوظ است.

هزینه‌ی ارسال آثار به عهده‌ی شرکت‌کننده است و هیچکدام از آثار ارسالی پس فرستاده نمی‌شود.

برگزارکننده هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مفقود شدن و یا خرابی آثار در هنگام ارسال به عهده نمی‌گیرد.

آثاری که خلاف مقررات عمومی، موازین اخلاقی و شئونات جمهوری اسلامی ایران باشند به نمایشگاه راه نخواهند یافت.

تکمیل کردن فرم شرکت در نمایشگاه و امضای آن الزامی و به منزله‌ی پذیرفتن تمام قوانین و مقررات نمایشگاه است.

تصمیم‌گیری درباره‌ی موارد پیش‌بینی نشده به عهده‌ی برگزارکننده‌ی نمایشگاه است.


نحوه ارسال آثار:
ارسال اصل آثار جهت شرکت در نمایشگاه الزامی است. (در مواردی که ارائه‌ی اصل اثر امکان‌پذیر نیست، توضیحات لازم آمده است.)

آثار باید بدون پاسپارتو ارسال شوند.

تکمیل و ارسال فرم شرکت در نمایشگاه (به دو زبان فارسی و انگلیسی) الزامی است.

فرم شرکت در نمایشگاه و برچسب ارسال آثار به پیوست فراخوان، موجود و از طریق وب سایت انجمن قابل دریافت است.

برچسب مشخصات اثر، پشت اثر، بالا، سمت راست چسبانده شود.

ارسال فایل آثار برای چاپ در کاتالوگ با مشخصات A4 / Tiff / CMYK / 350 dpi الزامی است.
نوشتن نام و نام خانوادگی شرکت‌کننده بر روی CD یا  DVD ارسالی الزامی است.

جهت سهولت در کدگزاری آثار، لطفا فایل‌ها را به زبان انگلیسی و به این صورت نامگذاری کنید:

‏   Number of category-Family name-Number of work.tiff
 شماره اثر (03 تا 01)  نام خانوادگی  شماره بخش اثر (09 تا 01)

برای مثال:       05-Gholami-02.tiff
و در صورت ارسال فایل‌های یک مجموعه اثر (سری):   e         05-Gholami-02(A).tiff


مهلت ارسال آثار:
آثار ارسالی به نمایشگاه باید تا پایان وقت اداری (ساعت 17) روز دوشنبه 31 خرداد 1389 به دبیرخانه‌ی انجمن رسیده باشد.
بدیهی است آثار دریافتی پس از این تاریخ، به نمایشگاه راه پیدا نخواهد کرد.

نشانی دبیرخانه انجمن:
تهران، خیابان بهار شیراز، خیابان خداپرست، بعد از جوهرچی، ساختمان شماره‌ی 2 خانه‌ی هنرمندان، طبقه‌ی سوم، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران
کدپستی: 1514913531
تلفن و فکس: 77627161
پست الکترونیک: annual@graphiciran.com

بخش‌های نمایشگاه:
1- طراحی نشانه و نشانه نوشته
در این بخش از آن‌جایی که ارائه‌ی اصل اثر امکان‌پذیر نیست، ارائه‌ی یک پرینت A4 (ضلع بزرگتر نشانه، 15 سانتیمتر) و نیز ارائه‌ی مدرکی دال بر چاپ و منتشر شدن آن الزامی است.

2- طراحی پوستر
از هر پوستر دو نسخه اصل

اندازه: حداقل 42 × 30 سانتیمتر و حداکثر 120× 84 سانتیمتر


3- طراحی جلد نشریات (کتاب و مطبوعات)
از هر اثر، یک نسخه اصل

فایل این آثار می‌بایست یا تنها روی جلد اثر باشد و یا در صورت تاکید طراح بر نمایش تمام وجوه جلد، به صورت عکاسی ارائه شود.


4- طراحی صفحه‌آرایی نشریات (کتاب و مطبوعات)
از هر اثر، یک نسخه اصل

در صورت صفحه‌آرایی بخشی از اثر ارسالی، ارسال کننده باید صفحات مورد نظر خود را بر روی اصل اثر علامت‌گذاری و یا شماره صفحات مورد نظر را بر روی برچسب ارسال اثر درج کند.

فایل‌های مربوط به این بخش را به صورت چند فایل دو صفحه روبروی، هم ارسال کنید.


5- طراحی گرافیک تبلیغات
از هر اثر، یک نسخه اصل

این بخش شامل طراحی گرافیک کمپین‌های تبلیغاتی (حداقل در 3 رسانه)،  آگهی چاپی (روزنامه، مجله و یا کتب راهنما)، آگهی شهری (پوستر، بیل‌بورد، بدنه‌ی اتوبوس و ...) خواهد بود.

در موارد طراحی بیل‌بورد و یا بدنه‌ی اتوبوس که ارسال اصل اثر امکان‌پذیر نیست، ارسال پرینت A4 عکس رسانه‌ی مذکور الزامی است.


6- طراحی بسته‌بندی
از هر اثر، یک نسخه اصل

این بخش شامل طراحی گرافیک بسته‌بندی، لیبل محصول، ساک خرید و نیز طراحی هندسی بسته‌بندی خواهد بود.
در این بخش، فایل اثر خود را نه به صورت گسترده، بلکه به صورت عکاسی از بسته‌بندی ارائه دهید.


7- طراحی بروشور و کاتالوگ
از هر اثر، دو نسخه اصل

فایل‌های مربوط به این بخش را به صورت چند فایل دو صفحه روبروی هم ارسال کنید.

8- طراحی الکترونیک
این بخش شامل طراحی صفحات وب، سی‌دی مولتی‌مدیا، گرافیک متحرک، تیتراژ و بنر تبلیغاتی اینترنتی می‌شود.

آثار مربوط به این بخش با ارائه‌ی فایل آفلاین و یا آدرس فعال وب‌سایت بر روی اینترنت و یا فایل Flash (بنر) و یا CD مولتی مدیا جهت انتخاب و داوری قابل پذیرش است.

فایل‌های مربوط به این بخش جهت درج در کاتالوگ نمایشگاه، شامل صفحه‌ی اصلی وب یا صفحه‌ی ورودی مولتی‌مدیا به همراه 4 صفحه مرتبط و نیز در موارد گرافیک متحرک، تیتراژ و بنر تبلیغاتی اینترنتی حداکثر 5 فریم خواهد بود.


9- سایر آثار
به دلیل تمرکز فعالیت طراحان گرافیک بر روی هشت مورد یاد شده، تمامی آثار طراحی شده‌ایی که خارج از این بخش‌ها کار شده است، در این بخش قابل ارائه می‌باشد و این نه به معنی کم اهمیت بودن این موارد، بلکه به دلیل حجم کمتر آثار طراحان در این زمینه‌ها و در نتیجه کم تعداد بودنشان در صورت اختصاص یک بخش مجزا خواهد بود.
شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را که به طور مثال شامل طراحی تایپ، هویت سازمانی، طراحی گرافیک محیطی، طراحی علائم (پیکتوگرام)، طراحی برای سی‌دی‌های موسیقی، تقویم و یا هر مورد دیگری که کار کرده‌اند را در این بخش ارسال کنند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن