هفته طراحی گرافیک ایکوگرادا در ونکوور


مانی نیلچیانی/ گروه ترجمه
nilchiani@rangmagazine.com


هفته طراحی گرافیک ایکوگرادا در ونکوور برگزار می شود.
"رواج(1) دیزاین" عنوان این هفته است.
در مقدمه ای که در سایت ایکوگرادا اینچنین آمده است:

دیزاین می تواند ارزش های اخلاقی، هویت، خواسته ها و دیدگاه ما را نسبت به جهان دگرگون کند. دیزاین به مفاهیم ارتقاء می بخشد و آنها را شفاف می سـازد. هفته دیزاین ایکوگرادا به طراحان، صاحبان کسب و کار و دولت ها این امکان را می بخشد تا رویکرد امروزین دیزاین را بهتر بشناسند.

کنفرانس بین المللی:
این رویداد دو روزه فرصتی خواهد بود برای طراحان و صاحبان صنایع تا همکاری و تعامل خود را افزایش دهند. گروهی از طراحان بین المللی دعوت شده اند تا معرفی ها، گفتگو ها و کارگاه های این کنفرانس را راهبری کنند.

سخنرانی اصلی:

 این رویداد عصرگاهی به مقوله شکل گیری دیزاین در دنیای جهانی شده امروزین می پردازد.

گرافکس(2) 2010:

گرافکس، جایزه ملی کانادا از سال 1977 تا کنون به بهترین های حیطه ارتباطات تصویری اعطاء شده است. این جایزه امسال طی مراسمی در هفته گرافیک ایکوگرادا به دیزاین برگزیده کانادا تعلق خواهد گرفت.

نمایشگاه تجاری دیزاین:

در کنار رویدادهای دیگر هفته دیزاین 2010 ایکوگرادا، نمایشگاهی با حضور تولید کنندگان صنایع مرتبط با گرافیک برپا خواهد شد که تازه ترین محصولات حیطه گرافیک را به معرض نمایش خواهد گذاشت.

درباره ونکوور:

ونکوور همواره در میان 3 شهر برتر کانادا از نظر دیزاین و فعالیت های مرتبط با آن جای دارد. شهر ونکوور سهم بالایی را از نیروی کاری را که در کانادا در حوزه دیزاین و صنایع مرتبط فعالیت می کنند به خود اختصاص می دهد. همچنین این شهر، خانه بسیاری از شرکت های مشاور طراحی گرافیک و انستیتوهای آموزشی مهم گرافیک کانادا محسوب می شود.

درباره GDC
3:
انجمن طراحان گرافیک کانادا از سال 1956 تا کنون تشکل صنفی رسمی طراحان گرافیک کانادا بوده است. این انجمن، زیر مجموعه های منطقه ای مختلف و همچنین دو تشکل وابسته به خود را نیز در کنار خود دارد: انجمن طراحان گرافیک کِبـِک(4) و انجمن طراحان دانشگاهی(5).
انجمن طراحان گرافیک کانادا استانداردهای حرفه ای طراحان گرافیک را پایه گذاری کرده و پشتیبانی می کند. تنظیم تعرفه ها، حمایت حقوقی و قانونی از طراحان عضو، منشور اخلاق حرفه ای و تعهدات طراح و کارفرما از حوزه هایی است که این انجمن فعالانه بر آنها نظارت می کند. این انجمن نزد دولت، صنایع و مردم نماینده جامعه حرفه ای طراحان گرافیک کانادا بوده، در زیر مجموعه سندیکای تولید کنندگان کالاهای فرهنگی و خدمات جای گرفته و از طریق ایکوگرادا نماینده کانادا در سطح بین المللی طراحی گرافیک است.  

برای دیدن وب سایت هفته طراحی گرافیک ایکوگرادا 2010 اینجا کلیک کنید.
همچنین برای دیدن  ویدئویی در ارتباط با این هفته اینجا کلیک کنید.


1-   Currency در لغت هم به معنای "ارز رایج یک کشور" و همچنین به معنی "رواج داشتن" و "رایج بودن" آمده است.
Graphex -2
GDC, The Society of Graphic Designers of Canada -3
Société des Designers Graphiques du Québec -4
University & College Designers Association -5
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن