فراخوان « طراحی پوستر برای هائیتی


غزال باباجانی/ گروه ترجمه
babajani@rangmagazine.com


فراخوان طراحی پوستر برای هائیتی منتشر شد.
متن این فراخوان بدین شرح است:


فراخوان «طراحی پوستر برای هائیتی»(1)
با همکاری هنرمندان و طراحان سراسر دنیا به نفع قربانیان زلزله هائیتی

شرکت طراحی «ماکسی سوزو»(2)، برگزارکننده پروژه پوستر طوفان کاترینا(3) در سال 2005، به منظور راه اندازی و ارائه پروژه پوستر هائیتی (2010)، با جاش هیگینز(4)، بانی پروژه پوستر آتش سوزی کالیفرنیای جنوبی(5) در سال 2007، همکاری خواهد کرد.

همه هنرمندان و طراحان، بپا خیزند!
پروژه پوستر هائیتی به دنبال مجموعه ای از پوسترهای چاپ محدود از هنرمندان، طراحان و شرکت های طراحی سراسر جهان است. پوسترهای اهدا شده به منظور جمع آوری پول برای پزشکان بدون مرز(6)، بصورت آن-لاین بفروش خواهد رسید. ما به عنوان هنرمند و طراح می توانیم با همراهی یکدیگرآنچه به آن عشق می ورزیم انجام دهیم و حرکتی متفاوت ایجاد کنیم. پروژه پوستر هائیتی توسط جامعه طراحان و به عنوان یک تلاش دسته جمعی برای متحد کردن و ایجاد تفاوت از طریق کار ما طرح ریزی شده است. ما در راستای موفقیت و پیشبرد این برنامه روی مشارکت و مساعدت طراحان و هنرمندان حساب می کنیم. هدف ما جمع آوری حداقل یک میلیون دلار برای پزشکان بدون مرز می باشد.

جزئیات و شرایط شرکت در پروژه:
آخرین مهلت ارسال آثار: 15 مارس (24 اسفند). پوسترهایی که پس از این تاریخ فرستاده شوند نیز پذیرفته خواهند شد، اما با توجه به مناسبت زمانی این واقعه خواهشمندیم طراحان آثار خود را در موعد مقرر ارسال نمایند.
پوسترها باید بطور خاص به زلزله هائیتی پرداخته و یا به پروژه پوستر هائیتی مربوط باشند.
پوسترها میتوانند در قالب گرافیک و تایپوگرافی طراحی شوند.
پوسترها باید نسخه هایی امضا و شماره گذاری شده در تیراژ های 25 تا 100 عدد بوده و نباید تک چاپ باشند.
سایز آثار  نباید از 17 × 11 اینچ کوچکتر باشد. (اندازه ایده آل : 24 × 18 اینچ) . پوسترها میتواند بصورت چاپ دیجیتال، چاپ سنگی و یا سیلک اسکرین تهیه شوند.
در طراحی پوسترها، اشاره به نام فروشندگانی که در تدارک کالا و خدمات و کمک رسانی تلاش نموده اند، درصورتیکه در اندازه کوچک و بدون جلب توجه اعمال شود، بلامانع است.
مسئولیت طراحی، چاپ و تحویل پوسترها به ستاد برگزاری پروژه پوستر هائیتی بر عهده هنرمندان می باشد. اگرچه ما قصد داریم آنها را چاپ کنیم اما به همه منابع لازم برای هماهنگی کلیه امور چاپ دسترسی نداریم.
ما از مشارکت بین المللی طراحان سراسر دنیا استقبال میکنیم.
کلیه آثار ارسالی جزو دارایی پروژه پوستر هائیتی محسوب شده، و به منظور تامین بودجه برای پزشکان بدون مرز عملیات امداد و کمک رسانی فاجعه زلزله هائیتی بفروش میرسند. تعدادی پوستر از هر مجموعه اهدا شده برای برگزاری نمایشگاه و یا احتمالا طبع و نشر در آینده حفظ خواهد شد.
پس از آنکه طراحی پوستر به پایان رسید، لطفا یک نسخه فایل PDF یا JPG از اثر تکمیل شده خود را (ترجیحا در اندازه 480×380 پیکسل)، به همراه عنوان پوستر، نام (یا نام مستعار) طراح و توضیحی مختصر درباره خود و اثرتان، به آدرس  info@thehaitiposterproject.com ارسال نمایید.

اطلاعات بیشتر:
درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با
leif.steiner@thehaitiposterproject.com
 josh.higgins@thehaitiposterproject.com
در تماس باشید.

آدرس پستی جهت ارسال آثار:
Haiti Poster Project, c/o Merch Lackey, Inc.
8510 Production Ave.
 San Diego, CA 92121
USA

تذکر مهم: لطفا پوسترها را بخوبی بسته بندی کنید. پوسترهای آسیب دیده بفروش نمیرسند.

لیف استاینر(7) موسس، بنیان گزار و مدیر خلاقیت «ماکسی سوزو»، آژانس طراحی و تبلیغاتی معتبر و شناخته شده در بولدر کلورادو است. پس از آنکه در سال 2005، طوفان کاترینا شهر نیو اورلئان را در هم کوبید، ماکسی سوزو پروژه پوستر طوفان کاترینا را با همکاری هنرمندان و طراحان سراسر دنیا و در راستای جمع آوری پول به نفع قربانیان و آسیب دیدگان این حادثه، به اجرا درآورد. بیش از 180 سری مختلف از پوسترهای چاپ محدود تولید و حدود 50,000 دلار جمع آوری شد. بسیاری از پوسترها برنده جوائز معتبر و ارزنده طراحی شده و نشریات بیشماری این رویداد را پوشش دادند. نمایشی از این آثار در سطح کشور و همچنین در اروپا برگزار گردید. علاوه بر این، تعداد زیادی از این پوستر ها هم اکنون در مجموعه های دائمی موزه های معتبر، از جمله موزه لوور وکتابخانه کنگره نگهداری میشوند.
جاش هیگینز مدیر خلاقیت در سن-دیه-گو کالیفرنیا، و برگزارکننده پروژه پوستر آتش سوزی جنوب کالیفرنیا در سال 2007 است. در پاییز سال 2007 وی پس از آنکه دید شعله های سرکش آتش چگونه جنوب کالیفرنیا را سوزاند، هنرمندان و طراحان سراسر دنیا را برای کمک رسانی فراخواند. هیگینز، که در پروژه اخیر طوفان کاترینا مشارکت کرده بود، پروژه پوستر آتش سوزی جنوب کالیفرنیا را به منظور جمع آوری پول برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه راه اندازی نمود. بسیاری از این پوسترها از مجلات Communication Arts، HOW، Print و Step جایزه طراحی دریافت نمودند.
این رویداد همچنین درNBC، FOX و مجله های  Metropolis،Communication Arts،California Home and Style بطور مفصل مطرح گردید. تا به امروز، این پروژه هزاران دلار جمع آوری کرده و همچنان به عنوان یک منبع تامین بودجه کمک رسانی به قربانیان حادثه آتش سوزی دو سال و نیم پیش فعالیت میکند.



The Haiti poster project -۱
Moxie Sozo -۲
Hurricane poster project (2005) -۳
Josh Higgins -۴
SO-CAL Fire poster project (2007) -۵
Doctors Without Borders -۶
Leif Steiner -۷
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن