برگزیدگان فراخوان طراحی نشانه همکاران سیستم معرفی شدند


عکس:شهاب اشتری


مراسم اختتامیه فراخوان طراحی نشانه همکاران سیستم با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

در این مراسم که امروز چهارشنبه برگزار شد، علاوه بر معرفی برگزیدگان آثار یک بار دیگر در محل برگزاری مراسم به نمایش در آمد.
در ابتدا یکی از مدیران همکاران سیستم با تشریح دلایل تغییر نشانه مجموعه ی همکاران سیستم گفت: ما در حال حاضر مساله ی سختی را پیش رو داریم و پذیرش نشانه ای جدید در حالی که با نشانه ی قبلی بزرگ شده ایم بسیار پیچیده است. وی همچنین به ذکر دلایل مختلف برای تغییر این نشانه پرداخت.
در ادامه برنامه ابراهیم حقیقی که مدیریت هنری مجموعه همکاران سیستم را بر عهده دارد به بررسی موضوع تغییر نشانه در شرکتهای بزرگ پرداخت و گفت:  با ورود به دنیای مدرن می بایست تغییر نیز صورت گیرد؛ نشانه ی همکاران سیستم از یک فلاپی تشکیل شده و حال باید پرسید آیا امروز اصولن از فلاپی دیسک استفاده می شود؟
وی ادامه داد: تغییر نشانه نامناسب، برای  احترام به مشتری است و یک وظیفه اجتماعی است.
اگر در قدیم خیلی مهم بود که نشانه ها تبدیل به مهر شوند باید پرسید که امروزه  مهر چیست؟ در جهان امروز  که به طرف الکترونیک می رود و از کاغذ پرهیز می شود مهر چه معنایی می دهد. ما امروز دیگر به سیاه و سفید تنها فکر نمی کنیم و تمام نوانس ها می توانند در نشانه ها باشند. چاپگر ها در دقیقترین حالت ممکن هستند.
در ادامه فیلمی از روند برگزاری این فراخوان به نمایش در آمد و سپس امراله فرهادی به عنوان دبیر این فراخوان با ذکر شرایط همکاری انجمن صنفی طراحان گرافیک با مجموعه همکاران سیستم بیانیه پایانی هیات داوران را که متشکل از سه عضو از شرکت همکاران سیستم و ابراهیم حقیقی، مصطفی اسدالهی، علیرضا مصطفی زاده و مجید عباسی بود را قرائت کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:.

گفتنی است که استقبال و مشارکت پررنگ و گسترده طراحان جوان و همچنین طراحان حرفه‌ای گرافیک ایران در این رخداد قابل تقدیر و مایه خشنودی است. به همین لحاظ همکاری تخصصی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با شرکت همکاران سیستم به عنوان یک موسسه خصوصی معتبر و پیشرو، تجربه مشترک قابل تأملی ست که می‌تواند برای دیگر سازمان‌ها به عنوان الگوئی موفق به کار گرفته شود.
این هیأت پس از بررسی مجدد آثار، با توجه به کلیه نظرات  جمع‌آوری شده به وسیله روابط عمومی شرکت و نیز رسیدگی دقیق به تک تک اعتراض های معدود، با یاری و همفکری هیأت مدیرة محترم شرکت، به 3 گزینه نهایی دست یافت که هر یک دارای ظرفیت‌های خاص محتوایی یا نمادین یا زیبا شناسانه هستند.
و در آخر هیأت داوران پس از شور و همفکری مجدد، این پیشنهاد را مورد بررسی و تعمق قرار دادند که؛ طراحان محترم این 3 طرح برگزیده، راهکارهای بهبود، رفع نارسائی‌های احتمالی و ارائه ظرفیت‌های اجرایی کار خود را مورد مطالعه و کار قرار دهند تا با توسعه و تعمیم آن، به شاخصه‌های نهایی شکل، رنگ و ترکیب برسند.
بنابراین، اسامی طراحان 3 طرح برگزیده این مسابقه بدون تقدم و تأخر و بر اساس حروف الفبا اعلام می‌شود تا پس از بررسی نهایی مجموعه‌های ارائه شده توسط آنان، نفرات اول تا سوم برگزیده شده و به اطلاع عموم برسد.
اسامی این طراحان ارجمند بدین شرح است؛

محمدرضا پاراسمند
هما دلورای
ترانه صاحب


             هیات داوران مسابقه طراحی
     نشانه/نشانه نوشته شرکت همکاران سیستم
                  تهران- آذر ماه 1388







زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن