پرشیانیسیمو؛ پوسترهایی از طراحان ایرانی


وبسایت پروژه پرشیانیسیمو راه اندازی شد.
پرشیانیسیمو عنوان نمایشگاهی است از آثار طراحان گرافیک ایران که برای اولین بار در جنب شانزدهمین مسابقه ی بین المللی دعوتی پوستر کلرادو ۲۰۰۹ در دانشگاه ایالتی کلرادو برگزار شد. در آن ۲۸ پوستر از ۲۸ طراح ایرانی به انتخاب مجید عباسی در موزه ی هنرهای معاصر فورت کالینز به نمایش درآمد. نمایشگاه فوق هم اکنون بخشی از مجموعه ی پوستر دانشگاه ایالتی کلرادو محسوب می گردد و قرار است در آینده نزدیک در گالری مدرسه ی هنرهای تصویری نیویورک نیز به نمایش درآید.
مجید عباسی که پیش از این در کلروادو با همین نام اقدام به برپایی نمایشگاهی از طراحان گرافیک ایران کرده بود این بار وبسایت این پروژه را راه انداری کرد.

پرشینایسیمو؛ عنوانی است ترکیبی که ایسیمو در آن از زبان ایتالیایی و در واقع از موسیقی می آید و در همه جای دنیا معنی و مفهوم آن شناخته شده است.

در مقدمه ای که برای این وب سایت نوشته شده چنین آمده است:

...این اولین نمایشگاه گروهی است که در قاره ی آمریکا برگزار شد که ۲۸ طراح از نسل معاصر در آن حضور دارد و هم از لحاظ تعداد شرکت کننده و هم تنوع طراحان حائز اهمیت است.. این نمایشگاه به طور مرتب به روز  می شود، طراحانی به آن افزوده می شود و از لحاظ حجم نمایش آثار قابل انعطاف است.
پرشیانیسیمو برآیند قابل ملاحظه ای است از طراحی پوستر معاصر ایرانی که طیف وسیعی از طراحی پوستر معاصر در ایران را به بینندگانش معرفی می کند. این مجموعه می تواند در هر جای دنیا با همکاری موزه ها، گالری ها، مراکز فرهنگی و هنری، انجمن ها، مدارس و دپارتمان های مرتبط به نمایش درآید. نمایش این مجموعه کمک شایانی به شناخت طراحی پوسترهای معاصر ایران در خارج از ایران می کند و جهان را با هنرپوستر ایرانی آشنا می سازد...
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن