فراخوان بیست و چهارمین دوسالانه‌ی طراحی گرافیک برنو


گروه ترجمه/ فاطمه کاوندی


فراخوان بیست و چهارمین دوسالانه‌ی طراحی گرافیک برنو  2010 – جمهوری چک
منتشر شد.
متن این فراخوان بدین شرح است:


برگزار کنندگان دوسالانه
وزارت فرهنگ جمهوری چک
گالری موراوی در برنو

پوستر، اوراق اداری، دیزاین تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی

دوسالانه‌ی گرافیک دیزاین برنو هر دو سال یک بار در شهر برنو دومین شهر بزرگ جمهوری چک در قلب اروپا برگزار می‌شود. این نمایشگاه را وزارت فرهنگ چک با همکاری گالری موراوی برگزار می‌کند که نمایشگاه نیز در سالن‌های همین گالری برپا می‌گردد.
از آنجا که دوسالانه برنو در سال 1963 پایه‌گذاری شده است، بنابراین می‌توان گفت که این دوسالانه قدیمی‌ترین نمایشگاه گرافیک دیزاین در جهان به شمار می‌رود. این رویداد مرتباً و به صورت یکی در میان بین دو موضوع محوری برگزار می‌شود، بیست و چهارمین سال آن به گرافیک دیزاین تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی و پوستر اختصاص یافته درحالیکه بیننال 2012 روی گرافیک دیزاین و تایپ کتاب، مجله، روزنامه و رسانه‌های دیجیتالی متمرکز خواهد شد.

شرکت در نمایشگاه رایگان است.

شرایط شرکت
بخش‌های نمایشگاه:
الف. پوستر (زیست‌محیطی، فرهنگی، سیاسی، تبلیغاتی، اجتماعی و غیره )
ب‌. گرافیک اوراق معرفی، بازرگانی و تبلیغاتی
-  اوراق معرفی (شرکت‌ها، مؤسسات، شهرها)، علامت‌های تجاری، لوگوها، نشان‌ها، اوراق اداری، لوازم تحریر، کارت‌های ویزیت، گزارشات سالیانه، کتاب‌های سال، دیزاین دستی و غیره
- آشنایی و برقراری ارتباط با سیستم فضاهای عمومی، نقشه‌ها و جدول‌های زمانی، علامت‌نوشته‌ها (پیکتوگرام) و غیره
- اطلاعیه‌ها، کاتالوگ‌های تجاری، بروشورها، آگهی‌های تبلیغاتی، کارت‌های دعوت، تقویم‌ها و غیره
- دیگر موارد، پروژه‌های تجربی بزرگ و سه‌بعدی فقط به صورت مستند عکاسی (مواردی مانند بنر یا بیل‌بورد پرینت‌ها در اندازه‌ی A2 باشند) چنانچه پروژه با صدا، ویدئوکلیپ یا نمایش تجسمی همراه است پرینت می‌تواند همراه با یک DVD ارسال شود.
نمایشگاه شامل موارد زیر نخواهد بود:
کتاب، مجله، برچسب CD یا DVD، گرافیک دیزاین یا تصویرسازی برای کتاب، روزنامه و نشریات، دیزاین بسته‌بندی، برچسب، تمبر پستی، دیزاین تلویزیون یا نمایشگاه – مگر آن که به بخشی از قسمت (ب) در بالا مربوط باشد.

مراحل شرکت
- تکمیل و ارسال فرم شرکت در نمایشگاه (دانلود فرم شرکت)
- شرکت‌کنندگان می‌توانند شخصن و یا از طریق موسسه‌ای که در آن به مشغول کار هستند آثارشان را ارسال کنند.

تعداد آثار
هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 4 اثر به نمایشگاه ارائه کند. کارهای قسمت (ب) به عنوان یک اثر در نظر گرفته می‌شود. مجموع مکان در نظر گرفته شده برای آثار نباید بیش از 3 متر مربع باشد. آثار باید با کیفیت بالا پرینت گرفته شده باشند.  نشان‌ها و مارک‌ها می‌بایست به صورت عکس یا پرینت در ابعاد حدوداًً 15x 15 سانتی متر ارسال گردند، ابعاد آثار در بخش (ب) حدودن 30x 40 سانتی‌متر  باشند.

تحویل آثار
آثار ارسالی می‌بایست برچسبی دارای مشخصات کامل اثر مطابق با فرم تکمیل شده‌ی همان اثر را به همراه داشته باشند. از هر اثر 2 کپی بدون هیچ فریم یا قابی در یک بسته‌ی محکم همراه با فرم تکمیل و امضا شده‌ی شرکت در نمایشگاه و عکس‌ها (شماره‌ی 5 را ببینید) می‌بایست ارسال گردد. آثار تا 31 دسامبر 2009 می‌بایست به دبیرخانه‌ی نمایشگاه تحویل داده شده باشد. بسته‌هایی که دارای هزینه‌ی پستی یا گمرکی باشند پذیرفته نخواهند شد. به همین دلیل درج عبارت  NO INSURANCE VALUE روی بسته‌های پستی الزامی است.

 بروشور و کاتالوگ نمایشگاه
بخش اجباری شرکت در نمایشگاه ارسال گزارشی است که توسط صاحب اثر نوشته شده باشد و در آن شرحی از چگونگی خلق اثر (کمتر از 350 کلمه با احتساب فاصله‌ی بین کلمات) به یکی از زبان‌های چک یا انگلیسی باشد. از شروط شرکت در نمایشگاه این است که برگزار کنندگان نمایشگاه در استفاده از آثار، متون، عکس‌ها و اسلایدها در بروشور و تبلیغات نمایشگاه و کاتالوگ و مصارف آموزشی آزاد هستند. کاتالوگ نمایشگاه توسط برگزار کنندگان به چاپ خواهد رسید و با 50٪ تخفیف در دسترس شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.
 
بازگشت آثار
آثار ارسالی به هیچ عنوان بازگردانده و یا بیمه نخواهند شد مگر در موارد خاصی که شرکت کننده درخواست کرده باشد و هزینه‌ی کامل آن را نیز تقبل کند. آثار برندگان جایزه و دیگر منتخبان، بخشی از مجموعه‌ی گالری موراوین خواهند بود. به شرکت کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته است گواهی شرکت در نمایشگاه داده خواهد شد.

آثار منتخب
هیئت اولیه‌ی انتخاب با توجه به تجربیات حرفه‌ای خود  آثاری را که از شرایط لازم جهت شرکت در نمایشگاه برخوردار  باشند انتخاب کرده و تا فوریه‌ی 2010 به اطلاع آنها می‌رسانند. سپس از راه‌یافته‌گان به نمایشگاه درخواست می‌شود که خود را در یک فیلم کوتاه (کمتر از یک دقیقه) معرفی کنند تا از آن در فیلمی که در بخش چیدمان نمایشگاه ارائه می‌گردد استفاده شود.

جوایز
آثاری که در دوسالانه 2010 به نمایش گذاشته می‌شوند توسط داوران بین‌المللی داوری خواهند شد تا برگزیدگان جایزه‌ی بزرگ، جوایز اصلی و ویژه در دوبخش مسابقه مشخص گردند. همچنین داوران جوایز ویژةی مؤسسات را نیز اهدا خواهند کرد. بعلاوه جایزه‌ای نیز از سوی بازدید کنندگان با توجه به رأی‌گیری عمومی به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

هیئت انتخاب اولیه‌ی آثار
Erwin Bauer -Austria
Olga Benešová
Emil Drličiak -Slovakia
Karel Haloun
Lada Hubatová-Vacková
Marek Pokorný
Marta Sylvestrová

اعضای بین‌المللی داوری نمایشگاه
Petr Babák -Czech Republic
Karel Martens -The Netherlands
Lizá Ramalho -Portugal
Koichi Sato -Japan
Paula Scher -USA
Igor Stanisljevic -Croatia
John Walters -United Kingdom
Alan Záruba -Czech Republic

اعضای کمیته‌ی برگزاری نمایشگاه
- Aleš Najbrt, graphic designer, Prague (Chair)
- Tomáš Machek, graphic designer, Prague (Vice-Chair)
- Marcela Stránská, Prague (Vice-Chair)
- Marek Pokorný, Brno, Director of the Moravian Gallery and the Brno Biennial
- Marta Sylvestrová, art historian, Brno, Curator of the Brno Biennial
- Rick Poynor, art critic and theoretician, London, Guest Curator of the Brno Biennial
- Miroslava Pluháčková, head of exhibitions and publications, Moravian Gallery in Brno, Organization Secretary

آخرین مهلت تحویل آثار
تا 31 دسامبر 2009

نشانی پستی
BIENÁLE BRNO
Moravská galerie v Brně
Husova 18
CZ-662 26 Brno
Czech Republic

T 00420/532169160
F 00420/532169180
E bienale@moravska-galerie.cz
www.moravska-galerie.cz

لطفن فرم شرکت در نمایشگاه را مستقیمن در برنامه‌ی آکروبات پر کنید. فرم را به نام خود ضبط کرده و به آدرس   bienale@moravska-galerie.cz   ایمیل کنید  و حتمن برچسب‌ها را پرینت گرفته پس از تکمیل آنها را جدا کرده و پشت آثار بچسبانید.
لطفن جهت اطلاعات بیشتر به سایت www.moravska-galerie.cz مراجعه فرمائید.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن