گزارشی از مراسم رونمایی دبیره: الف -‌دفتری در خــط و زبان فارسی


عکس: شهاب اشتری، شهرزاد چنگلوایی، سمیرا کاوه


مراسم رونمایی دبیــــــــــــــــــــره: الف -‌دفتری در خــط و زبان فارسی-  که اولین شماره  از این مجموعه است در روز شنبه نهم آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.در این مراسم "رضا عابدینی" در همین ارتباط به سخنرانی پرداخت و همچنین نمایشگاهی از اعلان‌های مذهبی از مجموعه‌ی خصوصی "پرویز تناولی" برای اولین بار در حاشیه این مراسم به نمایش در  آمد.
در این مراسم که از ساعت 17 در خانه ی هنرمندان ایران آغاز شد، "رضا عابدینی" با مطرح کردن پرسش هایی که به قول وی مهمترین پرسش های فعلی تایپوگرافی است گفت: یکی از این پرسشها این است که اگر قبول کنیم طبق ادعای دانشگاه ها آموزش تایپوگرافی در جریان می باشد، پس چرا با این تعداد فارغ التحصیل هنوز تایپ سالمی طراحی و انتشار نیافته است.
وی همچنین گفت:
ماجرا همان ماجرای فیل و اتاق تاریک است و مشکل دیگر این است که هر کس به اندازه ی که در زمان تحصیل خود از تایپوگرافی یاد گرفته است می داند و توسعه ی تایپوگرافی و اتفاقات بعدی آن نادیده گرفته می شود.
در ادامه این مراسم نیز "فرهاد فزونی" به نمایندگی از گروه "دبیره" به توضیحاتی پیرامون شکل گیری و به ثمر رسیدن فعالیت های این گروه و چاپ این کتاب به عنوان یکی از فعالیت ها نمود.
در ادامه این مراسم و پس از پایان مراسم سخنرانی نمایشگاه اعلان های مذهبی از مجموعه ی خصوصی "پرویز تناولی" افتتاح شد.
کتاب "
دبیــــــــــــــــــــره: الف -‌دفتری در خــط و زبان فارسی" توسط نشر نظر در تیراژ 1500 نسخه منتشر شده است.
لازم به ذکر است به دلیل حضور سرزده ی "سید محمد خاتمی" در خانه ی هنرمندان ایران؛ مراسم افتتاحیه نمایشگاه به سرعت پایان یافت و علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه در روزهای دیگر دیدن نمایند.













زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن