توضیحاتی در باره ی داوری دوسالانه پوستر تهران


در پی نشست خبری دهمین دوسالانه ی پوستر تهران که در روز  ششم مرداد ماه برگزار شد و در پی اعلام اسامی داوران ایرانی این دوسالانه؛ آیدین آغداشلو در تماس با خبرنگار رنگ توضیحاتی ارائه کرد.
آغداشلو ضمن تکذیب حضور خود در هیات داوران دهمین دوسالانه ی پوستر تهران گفت: این چند کلمه را باید بابت علت عدم قبولی داوری دهمین دوسالانه ی پوستر تهران به اطلاع طراحان گرافیک موثر برسانم.

وی ادامه داد: چندی پیش دوست عزیزم آقای قباد شیوا لطف کردند و طی یک مکالمه تلفنی مرا به عنوان داور این دوسالانه دعوت به همکاری کردند. اما از آنجا که من مطلع نبودم که این دوسالانه بدون همکاری انجمن صنفی  طراحان گرافیک برگزار می شود، و با وجود اینکه هیچ نوع داوری را دیگر نمی پذیرم، آن را پذیرفتم.
آغداشلو ادامه داد: بعد که مطلع شدم انجمن صنفی طراحان گرافیک در این میان نقش و همکاری ندارد، باز طی یک مذاکره تلفنی انصراف خود را به آقای شیوا اطلاع دادم و ایشان هم این انصراف را پذیرفتند.
لازم به توضیح است که عینن نظیر این جریان در مورد دوسالانه نقاشی گذشته نیز اتفاق افتاد و من که از انجمن هنرمندان نقاش به دبیری این بینال انتخاب شده بودم، وقتی این هنرمندان نقاش با دوست دیگرم آقای حبیب اله صادقی که مدیر وقت موزه ی هنرهای معاصر تهران بودند به توافق نرسیدند، انصراف خود را از سمت دبیری آن دوسالانه اعلام کردم و با وجود اصرار آقای صادقی و انجمن نقاشان همچنان بر انصراف خود باقی ماندم و آن دوسالانه با دبیری آقای آیت الهی برگزار شد.
آیدین آغداشلو اضافه کرد: بنابر این چه در آن دوسالانه و چه در این دوسالانه، اعتقاد داشته و دارم که این دوسالانه ها بهتر است با همکاری انجمن های صنفی هنرمندان برگزار شود و نقش وزارت ارشاد را به صورت همکاری و ارشاد و یک نهاد هماهنگ کننده می دانم و نمی توانم بر خلاف اعتقاد خود داوری یا هر سمت دیگری را بپذیرم.
وی در پایان گفت: همچنان تاکید دارم که چنین دوسالانه هایی با شرکت و برنامه ریزی انجمن های صنفی هنری؛ گسترده تر، جامع تر و باکیفیتب بهتر می تواند برگزار شود.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن