احصایی، ریاست دوسالانه‌ی نهم پوستر تهران را رد کرد


سیدمحمد احصایی، ریاست دوسالانه‌ی نهم پوستر تهران را رد کرد.

به گزارش بخش خبری " رنگ " و به نقل از ایسنا این هنرمند طراح گرافیک و عضو انجمن طراحان گرافیک ایران، با رای اعضای شورای هماهنگی، امرالله فرهادی دبیر دوسالانه و نیز مسوول مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشستی بدون حضور خودش، به سمت ریاست نهمین دوسالانه پوستر تهران منصوب شده بود.

وی در این‌باره به خبرنگار ایسنا توضیح داد که ترجیح می‌دهد این سمت را نپذیرد و کسان دیگری را که در انجمن فعالیت می‌کنند برای این مسوولیت پیشنهاد کند.

به‌گفته‌ی او تاکنون دراین‌باره اقدامی نکرده و لطفی غیابی شامل حال وی شده است و او نیز ترجیح می‌دهد کسانی که در انجمن طراحان گرافیک ایران فعالیت بیشتری دارند، مسوولیت را بپذیرند.

وی توضیح داد که گرافیک بخشی از کار اوست نه همه‌ی کارش؛ بنابراین حق حکم می‌کند که کسان دیگری باشند، هرچند که اعطای این مسوولیت به‌خاطر سابقه‌ی کار و تدریس دانشگاهی او باشد؛ اما انصاف و وجدانش چنین حکمی را نمی‌پذیرند.

این عضو انجمن طراحان گرافیک ایران با تاکید بر اینکه 100 درصد این مسوولیت را نخواهد پذیرفت، گفت اگر بتوانم مجابشان کنم، صلاح نمی‌دانم خودم رییس باشم؛ او در عین حال تصریح کرد که دبیری دوسالانه با ریاست آن فرق دارد. ریاست به اعتبار شخصیت حقیقی هر فرد است که اعتبار دوسالانه محسوب می‌شوند.

احصایی تاکید کرد که آن‌چه به‌عنوان فراخوان منتشر شده، صحیح است، اما اذعان داشت که اعلام رسمی آن با تاخیر همراه خواهد بود.

او از احتمال تعیین سرنوشت ریاست و فراخوان دوسالانه تا هفته‌ی آینده خبر داد.

بنا بر این گزارش، در حالی که تنها به شرکت کنندگان تا ‌16 شهریورماه ‌سال جاری برای شرکت در دوسالانه‌ی نهم که قرار است 16 مهرماه 85 در مجموعه‌ی صبا برگزار شود، فرصت داده شده است، تنها نسخه‌ی منتشر شده از فراخوان دوسالانه‌ی یادشده در یکی از سایت‌های گرافیکی* حذف شده است.

*مجله رنگ

لینک به منبع

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن