دوره آموزشی تابستان ۲۰۰۹



غزال باباجانی / گروه ترجمه



ورک پلاتس تایپوگرافی
در دوره آموزشی تابستان 2009 و در ایتالیا برگزار می شود.

دوره تابستانه طراحی گرافیک، تابستان امسال با حضور لئوناردو سونولی در ایتالیا برگزار می شود. در متن فراخوان این دوره، چنین می خوانیم:


ما به شما که هنوز در حال تحصیل هستید، تازه فارغ التحصیل شده اید، یا سالها تجربه کاری دارید، فرصتی ارائه می کنیم تا دانش خود را گسترش و روابط خود را توسعه داده و از تجربیات یکدیگر بهره مند شوید.
برای نخستین بار دو دانشکده "ورک پلاتس تایپوگرافی"(1) ، آرنهم(2) هلند و "آی.اِس.آی.اِی- اربینو"(3) ، ایتالیا ، با همکاری یکدیگر یک دوره تابستانی دو هفته ای در اوربینوی(4) ایتالیا ترتیب داده اند که از 27 ژوئیه (دوشنبه 5 مردادماه) تا 7 اوت 2009 (جمعه 16 مردادماه) ، برگزار خواهد شد.
به جای رفتن به ساحل و یا پیاده روی، می توانید متفاوت عمل کرده و به دانشکده باز گردید. می دانیم که این یک پیشنهاد غیرعادی است اما راستش را بخواهید این برنامه آنقدرها هم حالت دانشگاهی ندارد. از همه مهمتر، چون قرار نیست که مدرکی بگیرید پس رد شدن مفهومی نخواهد داشت. چیزی که بیشتر آن را به یک دانشکده شبیه می سازد، ساختمان محل برگزاری آن می باشد. "آی.اِس.آی.اِی" تنها دانشکده ای است که منحصرن به رشته گرافیک در مقطع کارشناسی اختصاص یافته است. این دانشکده در یک  ساختمان عصر رنسانس متعلق به یک دهکده زیبای دوره رنسانس روی تپه ها واقع شده است. غیر از آن کجا می توان دور هم جمع شد و کاری انجام داد.
این تجربه مفرح و بی نظیری خواهد بود، زمانی برای انجام کارهایی که معمولن انجام نمی دهید، برای پرسیدن سوالاتی که معمولا نمی پرسید.آیا شما خلاق و  با انگیزه هستید، مشتاق کار و همیاری هستید، مایلید ذهن خود را مشغول کرده و با راه حل های جدید آشنا شوید؟
در طول دوره تابستانی مسایل پایه ای و اولیه طراحی مورد بررسی قرار می گیرند. چرا و چگونه و با چه کسی می خواهید ارتباط برقرار کنید. نقش طراحی در این میان چیست، آیا می توان موضوع را به گونه ای دیگر بیان نمود،  یا چیزی که وجود دارد را از این رو به آن رو کرد؟
در طول این دو هفته، هر روز طراحانی چون کارل مارتنز(5) ، آرماند مویس(6) (ورک پلاتس تایپوگرافی) و لئوناردو سونولی(7) (آی.اِس.آی.اِی- اربینو) ، تجربیات خود را با شما در میان گذاشته و شما را هدایت می کنند. آنها با همکاری یکدیگر برنامه ای طرح ریزی می کنند که مشابه پروژه های معمول دانشکده ها باشد. مارین مورن(8)  به عنوان یک منتقد بر این جریان نظارت خواهد کرد.
اگر به این نتیجه برسید که این یک دوره تابستانی ایده آل است، چیزی که سالها به دنبال آن بودید، وقت آن است که فورا ثبت نام نمایید.
فرم درخواست به همراه  رزومه و  نمونه آثار خود را (با فرمت pdf) تا قبل از تاریخ 29 ماه مه (جمعه 8 خردادماه ) ، به این آدرس (comunicazione@isiaurbino.it)  ایمیل به دانشکده "آی.اِس.آی.اِی" بفرستید، تا ما در صورت پذیرفته شدن در عرض یک هفته با شما تماس بگیریم.
اطلاعات مورد نیاز در این بخش:

نام/ نام خانوادگی/ تاریخ تولد/ آدرس/ تلفن/ ایمیل/ دانشگاه یا سازمان

زمان و مدت دوره:
به مدت دوهفته از 27 جولای تا 7 آگوست سال جاری

مکان: ISIA Urbino  - ایتالیا

هزینه برای دانشجویان:
600 یورو (فارغ التحصیلان تا یک سال پس از اتمام تحصیل مشمول این نرخ خواهند بود.)

هزینه برای طراحان حرفه ای: 1200 یورو
زبان: زبان تدریس دوره انگلیسی خواهد بود.

اقامت:
دانشجویان می توانند از خوابگاه دانشگاه استفاده نمایند. برای اطلاعات بیشتر به فایل مربوطه مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شهر محل برگزاری، اینجا کلیک کنید.

آخرین مهلت: 29 ماه مه

اطلاعات تماس:
Werkplaats Typografie / ArtEZ Institute of the Arts

Agnietenplaats 2
NL 6822 JD Arnhem
+ 31 (0) 26 3535774
www.werkplaatstypografie.org
mail@werkplaatstypografie.org

ISIA Urbino
Istituto Superiore per le Industrie Artistiche

Via Santa Chiara, 36.
I 61029 Urbino (PU)
+39 0722 320195
www.isiaurbino.it
comunicazione@isiaurbino.it

فرم درخواست باید به همراه سابقه فعالیت طراح تا پیش از 29 مه سال جاری به آدرس comunicazione@isiaurbino.it ارسال شوند.


Werkplaats Typografie -1
Arnhem -2
ISIA Urbino -3
 Urbino -4
Karel Martens -5
Armand Mevis -6
Leonardo Sonnoli -7
Maureen Mooren -8
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن