موضوع دوسالانه آزاد و و "تمدن اسلامی" رویکرد و افق درازمدت است


  دبیرخانه دوسالانه بین المللی گرافیک جهان اسلام اعلام کرد، موضوع دوسالانه آزاد است و «تمدن اسلامی» رویکرد و افق درازمدت است. هنرمندان می توانند با هر موضوع و به صورت کاملن آزاد و خلاق در این عرصه حضور یابند
دبیرخانه دوسالانه بین المللی گرافیک جهان اسلام اعلام کرد: موضوع این دوسالانه همچون دوره های گذشته آزاد بوده و تمامی آثار ارسالی در شاخه های پوستر، جلد کتاب، طراحی نشانه و نشانه نوشته با هر موضوعی در انتخاب آثار شرکت داده خواهد شد.
این دبیرخانه همچنین خاطرنشان کرد: عبارت "تمدن اسلامی" که در مقدمه فراخوان دوسالانه آورده شده به عنوان شعار، محور و رویکرد کلی و افق مبنایی و دراز مدت دوسالانه به مثابه یک حرکت کلان مطرح در نظر گرفته شده و بیانگر آن است که به آثاری که به لحاظ تصویری یا محتوایی از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی بهره صحیح و خلاقی گرفته گرفته باشند، توجه بیشتری در انتخاب آثار خواهد شد. از این جهت طرح محور "تمدن اسلامی" متضمن هیچ الزام و اجبار برای هنرمندان در پرداختن به مضامین خاص نخواهد بود.

گفتنی است دوسالانه بین المللی گرافیک جهان اسلام، در سالجاری با حضور طراحان گرافیک از کشورهای اسلامی و سراسر جهان در مؤسسه فرهنگی هنری صبا برگزار خواهد شد تا چشم اندازی از آخرین دستاوردها و تجارب این هنر را در یک گستره عظیم فرهنگی تمدنی به نمایش بگذارد.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن