ادیبی: ارتباط با مخاطب عام ویژگی‌ پوسترهای عاشورایی است


فرزاد ادیبی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تکرار المان‌های به کار گرفته شده در پوسترهای عاشورایی سطح شهر و عدم توجه مردم به آنها اظهار داشت: من فکر می‌کنم یک طراح گرافیک باید دائما نو فکر کند و در حال نوآوری باشد و در به کارگیری المان‌ها و نشانه‌ها، از تکرار بپرهیزد.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های گرافیک نوآوری و خلاقیت است و طراح گرافیک باید این اصل را رعایت کند.
ادیبی عضو هیات داوران دومین دوره سوگواره پوسترهای عاشورایی ارتباط اثر با مخاطب عام را در عین ارتقای سطح سلیقه آنان، از ویژگی‌های پوسترهای منتخب آن دوره دانست.
وی در ادامه با بیان دلایل اهمیت پوستر و برگزاری سوگواره پوسترهای عاشورایی نسبت به حوزه نقاشی و تصویرسازی گفت: تب پوستر و نوعی رویکرد به آن در همه جا و در همه موضوعات اجتماعی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی فراگیر شده است و علت آن هم امتیاز هنرمندان طراح گرافیک است که علاقه‌مند به طراحی پوستر هستند. همچنین پوستر ویژگی چاپ و پخش را دارد و می‌تواند مانند یک رسانه عمل کند، در حالی که نقاشی این ویژگی را ندارد.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن