پارسانژاد؛ شهرداری به ارتقای گرافیک عاشورایی کمک کند


کورش پارسانژاد گفت: پوستر هنگامی که در معرض دید عموم قرار بگیرد و درباره‌اش قضاوت شود، وظیفه اصلیش را انجام داده است.
وی ادامه داد: من به عنوان یک شهروند و بر اساس حرفه‌ام در هنگام گذر از شهر و توجه به دیوارها و حتی سردر مغازه‌ها تا به حال پوسترهای عاشورایی مختص عاشورا را که توسط طراح گرافیک‌های حرفه‌ای‌ و یا دانشجویان این رشته طراحی شده باشد، ندیده‌ام.
عضو هیات داوران دومین سوگواره پوسترهای عاشورایی در ادامه با ابراز خرسندی از سطح کیفی آثار برگزیده شده در این سوگواره اظهار داشت: در سال‌های گذشته سطح نگا‌ه‌ها و کارها خوب بود. در همه‌ کارها از تکرار پرهیز شده بود و در آنها تفکر و ایده‌های نویی وجود داشت.
وی با بیان این که در پوسترهای عاشورایی قابلیت خلق المان‌های تصویری جدید وجود دارد، تصریح کرد: چندین پوستر در سال‌های گذشته وجود داشتند که من از دیدن آن‌ها لذت بردم.
این استاد دانشگاه ادامه داد: چیزی که در ایام محرم در سطح شهر دیده می‌شود چیزی نیست که توسط حرفه‌ای‌ها و یا دانشجویان این رشته طراحی شده باشد و هرگاه پوسترهای منتخب در این سوگواره‌ها چاپ شود و در حسینیه‌ها، تکایا و مراسم عزاداری نصب شود می‌توان بر روی آنها نظر داد.
پارسانژاد در انتها با تأکید بر این که ما در حال حاضر شاهد تصاویر، نقوش، تمثال‌های آماده و تکراری در ایام محرم بر روی دیوارهای سطح شهر هستیم،اظهار داشت: پوسترها و نقوش به کار گرفته شده در سطح شهر، دارای روند حرفه‌ای نیستند و همه برای مخاطب تکراری شده‌اند و در این ‌جا شهرداری باید به کمک بیاید.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن