برگزیدگان نمایشگاه «۲۵ سال پوستر تئاتر ایران» هنوز معرفی نشدند



در حالی که یک‌سال از برپایی از نمایشگاه «25 سال پوستر تئاتر ایران» می‌گذرد ،هنوز خبری از برگزاری مراسم اختتامیه این برنامه و اعلام برگزیدگان آن نیست.

این نمایشگاه سال گذشته همزمان با شروع بیست‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از سوی ستاد جشنواره در موسسه فرهنگی هنری صبا برپا شد و تا پایان اسفند ماه نیز ادامه داشت.
قرار بود بعد از برگزاری اختتامیه اصلی جشنواره‌، مراسم جداگانه‌ای برای معرفی برگزیدگان این مسابقه در موزه‌ی هنرهای معاصر و یا مکان دیگری برگزار شود، در حالیکه با گذشت بیش از ده ماه از تاریخ یاد شده هنوز خبری از این مراسم و معرفی برگزیدگان نیست.
آرش تنهایی - مسوول این برنامه درباره این نمایشگاه و دلایل عدم برگزاری اختتامیه آن گفت: بعد از پایان بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر به پیشنهاد دبیر جشنواره و برای عدم ایجاد تداخل با برنامه‌های اصلی اختتامیه قرار شد با یک فاصله کوتاه مراسم مجزایی برای این نمایشگاه برگزار شود، در حالیکه با وجود پیگیری‌های ما این همکاری از سوی مدیران مرکز هنرهای نمایشی و ستاد جشنواره حاصل نشد و با وجود انتخاب برگزیدگان از سوی هیات داوران این مراسم هر بار به فرصتی دیگر موکول شد.
او با اشاره به کتاب این نمایشگاه یادآور شد: در دوره ‌مدیریت حبیب‌الله صادقی قرار بود کتاب نمایشگاه توسط انتشارات موزه‌ی هنرهای معاصر منتشر و در مراسم اختتامه توزیع شود، اما با وقفه‌ای که در این برنامه ایجاد شد و بعد از تغییر مدیر موزه‌ی هنرهای معاصر، مدیریت جدید اعلام کرد که مسوولیتی در برابر تعهدات قبلی این مجموعه ندارد، از این رو با نزدیک شدن به زمان برپایی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر، نه خبری از اختتامیه این نمایشگاه و جوایز برگزیدگان آن است، نه دستمزد هیات داوران و انتخاب تامین شده و نه کتاب ارزشمندی که تدارک دیده بودیم آماده شده است و از سوی دیگر با سیل پرسش از سوی شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه روبرو هستیم.
مجید سرسنگی - دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر نیز در همین رابطه توضیح داد: این برنامه با همکاری موزه‌ی هنرهای معاصر در دوره‌ی ریاست حبیب‌الله صادقی طراحی شده و قرار بود تنها اختصاص به برگزاری یک نمایشگاه در طول جشنواره داشته باشد که به پیشنهاد آرش تنهایی ، نمایشگاه شکل رقابتی هم گرفت.
او ادامه داد: ناخوداگاه با تغییر مدیریت موزه، تغییراتی هم در این برنامه ایجاد شد که به تاخیر زمانی در برپایی آن منجر شد، ولی هنوز برای برگزاری اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان دیر نشده است و حتی می‌توان همزمان با جشنواره بیست و هفتم تئاتر فجر این مراسم را برگزار کرد.
این نمایشگاه در دو بخش مرور و مسابقه برپا شده و در بخش مسابقه این نمایشگاه 80 پوستر تئاتر منتخب از میان 285 پوستر به‌نمایش و داوری گذاشته شد که در نهایت سه اثر برگزیده از میان آن انتخاب شده است.
مجید کاشانی، ‌سیاوش فانی، یحیی پاکدل، مهدی پاکدل، حمید نیکوخواه، مرتضی اتابکی، پیمان پورحسین، داود منطق، حسین صبور، سیامک احصایی، مونا زنجانی‌فر، امیر اسمی، کارنگ طیاری، علی علوی کامران، علیرضا فانی، امیرعلی قاسمی،‌ مهرنوش دشتی، امیر تعجبی، علی گل احمر،‌ مرتضی اکوچکیان، هانیه اشتری، باران سعادت، آریا کسایی، علیرضا تقوی دوست، علیرضا مصطفی‌زاده، حسین قازانچی، مهدی میرباقری، آرش وکیل‌زاده، میثم مقصودی، کوروش بیگ‌پور، آیرین غریب‌پور، افروز رضوی، احسان فاتحی و امیر رجبی ازجمله هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه 25 سال پوستر تئاتر ایران عرضه شد.
داوری این بخش را ابراهیم حقیقی، حبیب‌الله صادقی، رضا عابدینی، فرهاد فزونی، آرش تنهایی و مهدی فاتحی برعهده داشتند.
همچنین در بخش مرور که به‌صورت غیررقابتی برگزار شده بود ، مجموعه 120 پوستر از 52 هنرمند تئاتر 25 سال اخیر کشور همچون مرتضی ممیز، جواد آتشیاری،‌ یوریک کریم مسیحی، رضا کیانیان، امیر اثباتی، بهزاد غریب‌پور، ژیلا اسماعیلیان، هادی اشرافی، جواد آتشباری، آیدین آغداشلو، ابراهیم حقیقی و... به دیوار رفته بود.
آثار این هنرمندان از بین 744 پوستر گردآوری شده از مراکزی همچون مرکز هنرهای نمایشی، تئاتر شهر، بنیاد ایران شناسی، کمیته موزه انجمن صنفی طراحان گرافیک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آرشیوهای شخصی هنرمندان گرافیک و تئاتر گردآوری شده و بسیاری از این آثار برای نخستین‌بار در قالب نمایشگاه به‌نمایش گذاشته شدند.
لینک به منبع
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن