برگزیدگان نمایشگاه بسم اله معرفی شدند


پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی «بسم‌الله» بعد از برپایی درتهران به‌صورت گردشی درکشورهای قرقیزستان، قزاقستان، پاکستان و بنگلادش برگزار می‌شود.
محمدرضا کمره‌ای، مسوول و رییس شورای علمی این جشنواره‌ با اعلام این خبر درمراسم بازگشایی پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی بسم‌الله در فرهنگسرای نیاوران گفت: بعد از حضور موفق این نمایشگاه در قاره‌ی آفریقا و کشور مغرب و برپایی آن در دانشگاه «اولدن‌بورگ» آلمان، قرار است سفری گردشی از این نمایشگاه در کشورهای یاد‌شده داشته باشیم.
او ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان عمومی جشنواره در رسانه‌های گروهی نزدیک به 3900 اثر تا 31 خردادماه سال جاری از سراسر جهان به‌دست ما رسید که این آثار سوم تیرماه توسط هیات داوران ارزیابی شدند و نهایتا 114 اثر به بخش مسابقه راه یافت که از میان آنها 14 اثر برگزیده در بخش‌های پوستر، لوگوتایپ و جنبی انتخاب شد.
کمره‌ای هم‌چنین با اشاره به حضور سایر کشورها دراین دوره از جشنواره خاطرنشان کرد: امسال آثاری از کشورهای پاکستان، آذربایجان، قزاقستان و بلاروس به‌دست ما رسید که به‌دلیل عدم رعایت مسائل فنی مثل عدم ارسال CD آثار، موفق به چاپ آنها برای استفاده در نمایشگاه نشدیم.
او هم‌چنین از چاپ و آماده‌سازی کتاب جشنواره‌ به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسه خبر داد و گفت: امیدواریم که این کتاب نامزد کتاب جهانی جمهوری اسلامی شود.
در ادامه این مراسم، صدری -مدیر دفتر منطقه‌ای آیسسکو درتهران- با خوش‌آمدگویی به حاضران اظهار امیدواری کرد که از این پس آیسسکو به‌عنوان یک سازمان علمی _ آموزشی بتواند با همکاری دانشگاه‌ها فعالیت بیشتری را در عرصه‌های هنری به ثمر برساند.
هم‌چنین فریدون مردانی- دبیر جشنواره‌ی پنجم «بسم‌الله» در بخش دیگری از این مراسم، گفت: این جشنواره‌ باهدف ایجاد زمینه و فضای رقابتی سالم به بسترسازی، کشف و بروز استعدادهای جوان، ارتقای سطح کیفی گرافیک ایران، توسعه‌ی هنر معنوی وحضور در عرصه‌های بین‌المللی می‌اندیشد که خوشبختانه با استقبال خوب هنرمندان جوان و پیشکسوت مواجه شده است.
او اضافه کرد: این جشنواره سعی دارد تا با حفظ اصول حرفه‌ای شرایط مساعد را برای تبادل نیروهای جوان و حرفه‌ای فراهم کند و مجموعه حاضر، حاصل تبادل و همکاری است.
درادامه‌ی این مراسم از مصطفی اوجی،مهرداد کشتی‌آرا، احمدرضا الوند، سعید باباوند، حمید غبرا‌نژاد، سیدحسن سلطانی و فریدون مردانی به عنوان اعضای هیات داوران تقدیر شد و سپس نتایج برگزیدگان آثار این دوره از جشنواره اعلام شد.
 بر اساس این گزارش در بیانیه هیات داوران این دوره از جشنواره بین‌المللی «بسم‌الله» اعلام شد که طبق برنامه و فراخوان اعلام شده از سوی برگزار‌کنندگان نمایشگاه قرار بود، حداکثر 6 نفر به عنوان برگزیدگان بخش‌های اعلام شده انتخاب شوند و سه نفر از شرکت‌کنندگان بخش جنبی جشنواره (طراحی لوگونام حضرت محمد (ص) مورد تقدیر قرار بگیرند که با پیشنهاد هیات داوران و مساعدت برگزار‌کنندگان جشنواره و باتوجه به حضور آثار متعدد با توانمندی‌های مختلف و به ‌دلیل تشویق هنرمندان جوان نهایتا آثار 12 نفر از شرکت‌کنندگان انتخاب شد.
 در بخش جنبی جشنواره‌- طراحی لوگوی نام پیام اعظم (ص)، از فاطمه اسلامی کتابچه از گیلان، سید مصطفی سید ابراهیمی از قم و علی معصوم بیگی از مشهد برای طراحی نوین و زیبا و استفاده از خطوط کهن تقدیر ‌شد.
 در بخش پوستر،هیات داوران ضمن ارج نهادن به جست‌وجوها، تجربه‌ها و خلاقیت‌های هنرمندان جوان هیچ اثری را بسیار چشمگیر نیافت و تنها از رقیه باوفا از تهران ، محمدی رشیدی‌فر از اهواز و مهدی دزفولی‌نژاد از اهواز تقدیر کرد.
 در بخش لوگوتایپ نیز هیات داوران از زهرا تقوایی از قزوین، حمیدرضا قدسی از تهران و محسن جعفری از مشهد برای نوآوری و توجه به معنا در طراحی نام مبارک الله تقدیر کرد و سپس جایزه سوم این بخش شامل 500 یورو و لوح تقدیر و تندیس جشنواره را به نصیر بشیری از تهران به خاطر استحکام در طراحی و کشف ظرفیت‌های بصری گرافیک اهدا کرد.
جایزه دوم این بخش شامل 700 یورو و لوح افتخار و تندیس جشنواره به عقیل کامل نارستان از مشهد به خاطر طراحی نوین، زیبا و برخوردی شاعرانه با نگارش بسم‌الله اهدا شد.
 جایزه نخست هیات داوران نیز شامل 900 یورو ،تندیس و لوح افتخار جشنواره به محمد حسین رضایی از بجنورد برای برخورداری نو و گرافیکی با خطوط کهن ایرانی و آزادی درخلاقیت بصری از طریق نوشتار اهدا شد.
 بعد از اعلام برگزیدگان ، 114 اثر جشنواره بسم‌الله رونمایی شد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن