پنجمین جشنواره بسم الله گشایش می یابد


نمایشگاه آثار پنجمین جشنواره هنری "بسم‌الله"، در رشته‌های خوشنویسی،گرافیک و هنر سنتی با موضوع هنر معنوی چهارشنبه 27 شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت.
بنا بر این گزارش، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که تا 30 شهریورماه در تهران برپا خواهد بود،از برگزیدگان با اهدای جوایز تقدیر خواهد شد.
از میان 3900 اثر هنری که به دبیرخانه جشنواره راه یافت با نظر هیئت داوران 114 اثر به بخش مسابقه راه یافت که در نهایت 14 اثر به عنوان آثار برتر معرفی شد.
در مراسم افتتاحیه این جشنواره به برگزیدگان اول تا سوم این جشنواره به ترتیب 900 یورو، 700 یورو و 500 یورو به همراه بلیت رفت و برگشت هواپیما به شهر دلخواهشان اهدا خواهد شد.
محمدرضا کمره‌ای مدیر جشنواره بسم الله است و احمدرضا دالوند که در دوره های گذشته یکی از منتقدین سرسخت جشنواره بسم ا... بود، در پنجمین دوره این جشنواره به عنوان رییس هیئت داوران حضور داشت.
کتاب نفیس آثار این جشنواره نیز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی و کمیسیون ملی آیسسکو و مؤسسه فرهنگی هنری مکعب هنر چاپ شده است.
این کتاب که مشتمل بر آثار برگزیده هنرمندان و طراحان گرافیک ایران به همراه نقدهایی از داوران و استادان هنر ایران است، به چهار زبان فارسی- عربی- انگلیسی و فرانسه و همراه با تفسیر آیه مبارک بسم ا... منتشر شده است که قرار است همزمان با مراسم افتتاحیه در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شود.
آثار برگزیده این جشنواره از 12 شهریورماه تا 24 شهریورماه در کشورهای آلمان و بنگلادش به نمایش گذاشته شد و از 2 مهرماه تا 10 مهرماه و پایان ماه مبارک رمضان نیز در کشورهای قزاقستان و پاکستان به نمایش در خواهد آمد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن