چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی «هنر جوان» برگزار می‌شود


مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با همکاری نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری کشور چهارمین جشنواره هنــر جـوان را در شش رشتــه هنـری نقـاشـی، طراحـی، پوستـر، تصـویـر سازی، کاریکاتور و خــوشنویسی به همراه همایش جنبـی موضوعات مرتبط با جشنـواره به مناسبت سـی‌امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌کند.
بر اساس این گزارش، منظره ایرانی و نوگرایی در عالم خیال دو موضوع رشته نقاشی است که علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید آثارشان را با این دو موضوع به دبیرخانه ارسال کنند. در رشته طراحی دو بخش موضوعی و چهره در نظر گرفته شده است،‌در رشته پوستر دو موضوع امام خمینی و انقلاب اسلامی و همچنین جشن‌های شعبانیه مورد نظر است،‌در رشته تصویرسازی موضوعات محمد امین،دوره جوانی پیامبر اکرم (ص)، و خاوران نامه ابن حسام سده نهم هجری قمری با ذکر عنوان داستان مورد اقتباس در نظر گرفته شده است.
در رشته کاریکاتور هم دموکراسی اشغال و کاریکاتور چهره به عنوان دو موضوع انتخاب شده است و در رشته خوشنویسی هم علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره باید از سبک نگارش نستعلیق یا شکسته نستعلیق گلستان سعدی استفاده کنند.
تکنیک در تمام رشته‌های جشنواره آزاد اعلام شده است و هر شرکت‌کننده مجاز است حداکثر 3 اثر در هر رشته به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
علاقمندان می‌توانند حداکثر در دو رشته اعلام شده شرکت کنند و تمامی آثار ارسالی به دبیرخانه توسط هیأت انتخاب بررسی شده و برای شرکت در نمایشگاه برگزیده می‌شوند.
حداقل سن متقاضیان شرکت در جشنواره 17 سال و حداکثر 30 سال اعلام شده است.
کلیه آثار راه یافته به نمایشگاه در کتاب جشنواره جوان چاپ می‌شود.
به نفرات برگزیده این جشنواره نیز به شرح زیر هدایایی تعلق خواهد گرفت.
نفرات اول در هر موضوع یک میلیون و پانصد هزار تومان، دیپلم افتخار و کتاب نمایشگاه
نفرات دوم در هر موضوع یک میلیون تومان، دیپلم افتخار و کتاب نمایشگاه
نفرات سوم در هر موضوع هفتصد هزار تومان، دیپلم افتخار و کتاب نمایشگاه
به برگزیده ویژه جشنواره جایزه زنده‌یاد ابوالفضل عالی، دیپلم افتخار و کتاب نمایشگاه اهداء می‌شود.
آخرین مهلت ارسال آثار 20 مرداد تا 31 شهریور اعلام شده است و پس از بررسی آثار در 5 مهرماه سال جاری،‌نمایشگاه آثار راه یافته به نمایشگاه نیز 14 آبان‌ماه برپا خواهد شد.
همچنین در بخش مقالات، علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را با موضوع تحلیل،نقد و بررسی آثار هنر انقلاب اسلامی درحوزه هنرهای تجسمی تا اول مهرماه سال جاری به دبیرخانه ارائه کنند.
به نفرات برگزیده اول تا سوم بخش مقالات نیز به ترتیب سه،‌دو و یک سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد.
علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها و همایش‌های مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ـ خیابان حافظ نبش خیابان سمیه ارسال کنند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن