ادیبی؛ پوسترها در نگارخانه‌ها حبس شده‌اند


فرزاد ادیبی معتقد است که پوسترها کارایی خود را از دست داده‌ و در نگارخانه‌ها حبس شده‌اند.
فرزاد ادیبی در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره عکس،پوستر وکاریکاتور "انسان وترافیک" درباره برگزاری جشنواره‌های پوستر و نقش این رسانه در اطلاع رسانی و فرهنگسازی گفت: هر حرکتی به هر حال نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت اما مهم این است که این حرکت تا چه اندازه مؤثر است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها متعدد پوستر گفت: چرا که این جشنواره‌های پوستر تنها دراماکنی مثل نگارخانه‌ها برگزار می‌شود و جماعت محدودی از آن دیدن می‌کنند در حالی که پوسترعلاوه بر این که یک اثر هنری است، رسالت اطلاع رسانی را نیز بر عهده دارد و باید در معابر عمومی برای اطلاع رسانی و استفاده همه مردم نصب شود.
ادیبی در ادامه گفت: پوستر باید در معابر وجایگاه های عمومی نصب شود تا عموم مردم علاوه بر دریافت اطلاعات هر پوستر،‌از زیبایی‌های این اثر هنری نیز بهره‌مند شوند.اما متأسفانه نمایشگاه های پوستر در حد یک چهاردیواری بسته کوچک و بزرگ با عنوان نگارخانه برگزار می‌شود که تنها جماعت محدودی از آن دیدن می‌کنند وبعد از آن به فراموشی سپرده می شود و این در حالی است که معابر عمومی شهر به محل نصب پوسترهای نازل تخلیه چاه و مواردی از این قبیل تبدیل شده است.
این طراح گرافیک در ادامه با تأکید بر لزوم اختصاص مکان‌هایی برای پوسترهای فرهنگی، گفت: متولیان امور فرهنگی باید جایگاه هایی را در اماکن عمومی فرهنگی به این موضوع اختصاص بدهند و اماکنی جلوی دانشگاه ها، سینماها، فرهنگسراها، ومراکز فرهنگی و هنری شهر، برای این منظور در نظر بگیرند واجازه ندهند پوسترهایی به غیر از پوسترهای فرهنگی در این اماکن نصب شود تا پوسترها بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند. پوستر علاوه بر این که یک اثر هنری است، رسالت اطلاع رسانی را نیز بر عهده دارد.
نخستین جشنواره عکس،پوستر و کاریکاتور از سوی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مهرماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران و شهرک آزمایش برگزار خواهد شد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن