ساعد مشکی؛ هنرهای تجسمی باید به بستر شهر و میان مردم بیاید


ساعد مشکی با بیان این مطلب به ستاد خبری جشنواره عکس،پوستر و کاریکاتور "انسان و ترافیک" گفت: ‌برپایی نمایشگاه و جشنواره در زمینه معضلات شهری جای تقدیر دارد.اما این نمایشگاه‌ها در نهایت 5 هزار تماشاگر دارد که 80 درصد از این تماشاگران را هنرمندان تشکیل می دهند.
در حالی که هنرهای تجسمی برای مقابله با معضلات اجتماعی باید به بستر شهر و میان مردم بیاید.

وی با اشاره به حرکت‌های جهانی هنر علیه معضلات شهری گفت: فرهنگسازی تصویری در زمینه ترافیک و رعایت قوانین رانندگی شهرتی فراگیر دارد.مثلاً در ایتالیا پوستری طراحی شده که بسیار مشهور بوده و در کتابهای درسی نیز آمده است. این پوستر راننده‌ای را نشان می‌دهد که در محاصره چندین اتومبیل و نگاه‌های تند دیگر رانندگان قرار دارد. این پوستر که راننده را با رنگ قرمز به تصویر کشیده است، با طنز شدید اجتماعی به فرهنگسازی رانندگی می پردازد. زیرا راننده کمربند ایمنی خود را نبسته است و با نگاه های تند دیگر رانندگان روبرو شده است.
وی همچنین به پوسترهای اجتماعی دیگری در رابطه با مواد مخدر اشاره کرد که در آن عکس‌های دوران سلامتی و ابتلا به اعتیاد افراد را نشان می‌دهد و به شیوه انسان‌شناسی از این معضل انتقاد می‌کند.
وی در پایان گفت: حضور هدفمند طراحی و گرافیک در مقابله با معضلات شهری به هماهنگی بیشتر قوانین مدون پلیس با هنر نیازمند است.
نخستین جشنواره عکس،پوستر و کاریکاتور «انسان و ترافیک» به همت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مهرماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن