گفتگو با دبیر انجمن در ارتباط با درج واژه جعلی در سایت ایکوگرادا


امراله فرهادی/ عکس: شهاب اشتری
امراله فرهادی با اشاره به ماجرای درج واژه ی خلیج ع ربی در سایت ایکوگرادا گفت: نامه ی رسمی و انتقاد آمیزی تنظیم شده که به زودی ارسال می شود.

وی همچنین از نامه ی دیگری سخن گفت که قرار است برای مدیر کل امور هنرهای تجسمی ارسال شود و در آن خواسته شده که آن نهاد به عنوان مرجع رسمی دولت اعتراض خود را به این جشنواره که توسط دولت قطر برگزار می شود اعلام نماید و به طور رسمی از سوی دولت نیز اعتراضی صورت گیرد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعضای انجمن در این جشنواره شرکت خواهند کرد گفت: توصیه ما این است که به واسطه حفظ منافع ملی در این نمایشگاه شرکت نکنند.
وی در پایان گفت: اصولن خبرهایی که در ایکوگرادا منتشر می شود توسط نهاد یا فردی برای این مرجع ارسال میشود و ایکوگرادا آن را منتشر می نماید و به همین دلیل است که خبر ارسالی با این عنوان جعلی ارسال شده و ایکوگرادا آن را درج کرده است.
لازم به ذکر است، هفته ی گذشته و طی دریافت ایمیلی از سوی یکی از خوانندگان "رنگ" این خبر اعلام شد و "رنگ" ضمن پیگیری مطلب ارسالی و  با توجه به جلسه روز یکشنبه انجمن و مطرح شدن این موضوع در این جلسه گفتگوی فوق را با دبیر انجمن ترتیب داده است.
همچنین در گفتگویی دیگر و در همین ارتباط، ابراهیم حقیقی به خبرگزاری فارس گفت: سایت ایکوگرادا (انجمن جهانی طراحان گرافیک) فراخوان نمایشگاه گرافیک قطر را منتشر کرده است که در این فراخوان از خلیج فارس با عنوان جعلی خلیج ع ربی نام برده شده است.
وی افزود: انجمن طراحان گرافیک ایران، با ارائه مستندات مربوط به خلیج فارس، نسبت به این اقدام قطری‌ها واکنش نشان خواهد داد.
حقیقی تصریح کرد: این خطا از جانب قطری‌ها صورت گرفته و سایت ایکوگرادا تنها اقدام به انتشار فراخوان آن همچون دیگر فراخوان‌ها کرده است.
این طراح گرافیک در ادامه افزود: این عملکرد دولت قطر است که سال‌هاست بر عنوان خلیج ع ربی اصرار می‌ورزد اما چون این عنوان در فراخوان یک نمایشگاه گرافیک به کار رفته است، از سوی انجمن طراحان گرافیک ایران به عنوان یک ایرانی با ارسال نامه‌ و مستندات لازم، اعتراض خواهیم کرد.
حقیقی در خاتمه با بیان این که اعضای انجمن طراحان گرافیک ایران در این نمایشگاه شرکت نخواهند داشت، ‌ابراز امیدواری کرد که دیگر طراحان ایرانی نیز به نشانه اعتراض در این نمایشگاه شرکت نداشته باشند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن