دومین جشنواره تجسمی دامونفر آغاز شد


رئیس هیئت داوران دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامونفر از هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره خواست برای قیمت‌گذاری آثار خود متاثر از فروش آثار ایرانی در خارج کشور نباشند و تلاش کنند آثار کارشناسانه فروخته شود.
حسین خسروجردی عصر روز جمعه در افتتاحیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامونفر در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران گفت: هنرمندان جوان باید تلاش کنند آثار خود نفروشند و برای تامین هزینه‌های زندگی راهی دیگر برگزینند، اما اگر خواهان فروش آثارشان هستند باید بدانند فروش آثار هنری بسیار حساس و نیازمند دقت است.
وی با اشاره به کیفیت خوب آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه توسط جوانان زیر 25 سال خاطرنشان ساخت: به نظر من آثار به نمایش درآمده در این جشنواره فارغ از کیفیت بالا هنری از ارزش ریالی خوبی هم برخوردارند و مستحق جای گرفتن در بهترین موزه‌ها و بزرگترین آرشیو مجموعه‌داران مطرح دنیا هستند.
وی تاکید کرد: اگر به فروش آثار هنری چندوجهی نگاه کنید و با شرافت، حوصله و توجه به فردیت نسبت به فروخته شدن آثار اقدام کنید. به طور حتم در آینده نزدیک تابلو شما به صد برابر قیمت فروخته خواهد شد. این در حالی است که برای ارزشگذاری تابلوهایتان از کارشناسان خوب استفاده کنید.
خسروجردی افزود: تعهد، هویتگرایی، دردمندی، نگاه جدی به هستی و انسان دور از فانتزی محض که سوغات غربی‌ها برای ما بوده از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه و جشنواره است. ضمن اینکه دوری از تقلید که در دوره نقاشی معاصر ما از جمله نکات قابل توجه بوده از مواردی بود که بین آثار شرکت‌کننده به چشم می‌خورد.
محمدعلی بنی‌اسدی عضو هیئت داوران جشنواره دامونفر هم در این مراسم گفت: جوانان این دوره جزو تواناترین هنرمندان تاریخ هنر ایران هستند که امیدوارم تا رسیدن به مرز 40 سالگی که سطح بلوغ یک هنرمند برجسته است، از مسیری که آفت‌ها و موانع زیادی دارد به راحتی عبور کنند و این سئوال من را پاسخ دهند که چرا هنرمندان 40 ساله اروپا از هنرمندان 40 ساله ما بهترند.
سیف‌الله پویاراد مدیر جشنواره هنرهای تجسمی دامونفر نیز در تشریح فعالیت‌های ستاد جشنواره در این دوره خاطرنشان ساخت: جوانان 25 ساله‌ای که در این سن کم آثار به این قدرتمندی و کیفیت خلق می‌کنند، به طور حتم در سال‌های آتی شاهکارهایی خلق خواهند کرد که با آثار جهانی رقابت می‌کند.
در پایان بخش دوم مراسم افتتاحیه جشنواره هنرهای تجسمی دامونفر از سارا خلقی خامنه، سارا حسنخان، بهمن محمدی، مهرداد لرپور و وحید چمانی که در دوره قبل حائز رتبه شدند و در این دو سال در جشنواره‌های مختلف هنری به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند تقدیر به عمل آمد.
دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامونفر تا 31 خردادماه امسال در مجموعه فرهنگی هنری آسمان و فرهنگسرای نیاوران به کار خود ادامه می‌دهد.

اسامی راه یافتگان را می توانید اینجا ببینید.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن