معرفی ایمان راد در کتاب AREA_۲



کتاب AREA_2 مشتمل بر آثار 100 طراح پیشروی معاصر به انتخاب ده طراح و منتقد برجسته توسط نشر PHAIDON منتشر شد.

AREA_2 مرجعی مهم در طراحی گرافیک معاصر است. این کتاب را ده نفر از بهترین طراحان و منتقدان دنیا، هر کدام با انتخاب ده طراح پیشروی معاصر گردآوری کرده اند.

با وجود اینکه نخستین کتاب AREA بر رسانه های چاپی متمرکز بود، اما در این کتاب با معنای گسترده تری از طراحی گرافیک روبرو هستیم .

AREA_2 تصویر متنوعی از وضعیت فرهنگ بصری معاصر را به ما نشان می دهد که بدون توجه به جریانات و سبک ها، از جای جای دنیا در این کتاب فراهم آمده است.

در این کتاب به هر طراح چهارصفحه اختصاص داده شده که با توضیحاتی به قلم معرفی کننده هر طراح درباره او، همراه است.

Ruedi Baur، Irma Boom، James Goggin، Julia Hasting، Ellen Lupton، Saki Mafundikwa، Jan Middendrop، Dan Nadel، Brett Phillips و Keiichi Tanaami گردآورندگان این کتاب هستند که مجموعا 100 طراح گرافیک را از سراسر دنیا برگزیده اند.

ازجمله طراحان معرفی شده در این کتاب می توان به Antoine+Manuel، Laboratoires CCCP،  Change Is Good از فرانسه، Peter Bilak، Hansje van Halem،Richard Niessen از هلند، Marian Bantjes از کانادا، Big Active از انگلستان، Buro Uebele ، FLAG Aubry/Broquard از آلمان، Flamingo Studio، Keiji Ito از ژاپن، Homework از لهستان، Post Typography از امریکا و ایمان راد از ایران اشاره کرد.

Saki Mafundikwa در توضیحی که در معرفی ایمان راد نوشته، آورده است: "... سبک دکوراتیو او در ستایش هنرهای کاربردی سنتی به ویژه سنت کهن زیبا ساختن اشیا و چیزها  شکل گرفته است. کارهای ایمان راد از دل هنرهای سنتی، دست بافته ها، سفالینه ها، معماری، طلسم و خوشنویسی ایران برخاسته است. او جز نسلی از طراحان معاصر ایران است که با پیوند دادن سنت های گذشته با زندگی امروز، سعی در تبیین زیبایی شناسی فارسی دارند....".

این کتاب 450 صفحه ای را Julia Hasting  طراحی کرده است و نشر معتبر PHAIDON آن را به چاپ رسانده است.

لازم به ذکر است کتاب اول AREA در سال 2003 منتشر شده بود و رضا عابدینی، مجید عباسی و ساعد مشکی طراحان ایرانی معرفی شده در آن بودند.


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن