رالف شقایفوگل در تهران


روی جلد کتاب رالف شِقایفوگل در تهران / طرح جلد از رضا عابدینیبا اینکه این مکتب از سوییس شکل گرفته اما منحصر به سوییس نبوده و به صورات مکتبی فراگیر در همه دنیا نفوذ کرده است. جالب اینجاست که با وجود مشخصه های شبیه به هم ، آثار تکراری به ندرت در آنها دیده می شود.
رالف شقایفوگل یکی از شگفت انگیزترین پدیده های این مکتب است که پوسترهای او در عین حال که مخاطب را درگیر و مجذوب خود می سازد از سوی دیگر بسیار متفاوت و فوق العاده شخصی است.
دیدن پوستر های او فرصت خوبی است تا از نزدیک با یکی از برجسته ترین طراحان گرافیک بعد از مدرنیسم آشنا شده و ظرایف و پیچیدگی های آن را درک کنیم.
 
رالف شقایفوگل در سال 1960 میلادی در شهر لوستون سوییس به دنیا آمد . وی در فاصله سالهای 1977 تا 1982 در مدرسه طراحی زوریخ تحصیل کرد و همزمان با اتمام تحصیلاتش برای خود یک استودیوی شخصی راه اندازی نمود.
وی در کارنامه حرفه ای خود آثاری را برای موزه هنرهای زیبای زوریخ ، سینمای زوریخ ( فیلم پودیوم ) ، فستیوال جاز سوییس و ... طراحی کرده و از سال 1992 تا 2001 در مدرسه طراحی زوریخ تدریس کرده است .
از جمله جوایز وی می توان به مدال طلای بینال پوستر ورشو (1994) ، مدال طلای پوستر مسکو (1994) و .... و نیز جایزه ایالتی سوییس برای بهترین پوستر سال اشاره کرد.
شقایفوگل عضو انجمن بین المللی طراحان گرافیک (ای جی آی) است که پوسترهای وی جزیی از مجموعه های دائمی مختلفی از جمله موزه هنرهای مدرن نیویورک می باشد.
کتاب رالف شقایفوگل در تهران با تیراژ 1500 نسخه توسط انتشارات یساولی منتشر شده و با قیمت 1000 تومان در دسترس علاقه مندان هنر گرافیک قرار گرفته است.
  • گلاره محمدی
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن