فراخوان دهمین دوسالانه پوستر مکزیک



مانی نیلچیانی/ گروه ترجمه

mn@rangmagazine.com



فراخوان دهمین دوسالانه پوستر مکزیک منتشر شد.
 مهدی سعیدی، از داوران این دوسالانه می باشد.
مهدی سعیدی متولد ۱۳۵۸ تهران، عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران می باشد.
متن کامل این فراخوان بدین شرح است:

توجه:
دوسالانه پوستر مکزیک مبلغی را به عنوان ورودیه در نظر نمیگیرد. اما هر طراح – مستقل از تعداد آثار ارسالی- می باید یک کتاب در باره طراحی گرافیک، به عنوان ورودیه ارسال کند. این کتاب در مجموعه کتابخانه Trama Visual, A.C آرشیو حواهد شد.

 شرکت کنندگان می توانند از گروه های دانشجویان گرافیک، طراحان گرافیک، هنرمندان تجسمی، عکاسان، و به طور کلی تولید کنندگان آثار گرافیک باشند؛ از هر ملیت و هر گروه سنی که پوسترهای ارسالی آنان در بازه می 2006 تا می 2008 طراحی شده باشد. (به استثنای شرکت کنندگانی که آثار خود را برای بخش D ارسال می کنند.)
شرکت کنندگان می توانند تا حد اکثر 4 پوستر (یا مجموعه پوستر، که یک اثر یه شمار می آیند) برای شرکت در دوسالانه ارسال کنند.
هیچ محدودیتی در تکنیک و قالب آثار آثار وجود ندارد. به استثنای پوسترهای بخش D که می باید در ابعاد 73 × 103 سانتی متر چاپ شده باشند.
پوستر ها توسط هیئتی متشکل از طراحان برجسته و متخخصصان دیزاین – ازجمله طراحان بین المللی - و همچنین نماینده ای از یک سازمان بین المللی طراحی گرافیک بررسی و انتخاب خواهند شد.

پوسترهای ارسالی می توانند برای شرکت در یکی از بخش های زیر شرکت داده شوند:

A.    پوسترهایی که با مضامین فرهنگی و فعالیت های فرهنگی طراحی شده اند.
B. پوسترهایی که با مضامین سیاسی و اجتماعی طراحی شده اند.
C. پوسترهای تبلیغاتی برای محصولات و خدمات مختلف .
D. پوسترهای منتشر نشده با مضمون "راهکار های پدیده گرم شدن کره زمین"
E. پوسترهایی که به صورت خاص برای تبلیغات محیطی در ایستگاه های اتوبوس طراحی شده اند. (جایزه خلاقیت EUMEX) – این پوستر ها برای استفاده در استگاههای اتوبوس طراحی شده که توسط "سازمان تجهیزات شهری مکزیک (EUMEX)" و شاخه های آن در نقاط دیگر دنیا مدیریت میشوند.
در بخش D ، آثار اوریژینال (نسخه اصلی اثر) هم می توانند برای بخش D ارسال شوند. طراحان در این بخش باید دیدگاه خود را در باره مسئله جهانی "گرم شدن کره زمین" و تبعات سخت آن بیان کرده و همچنین باید به همراه طرح خود، پیشنهاد هایی را برای جلوگیری از این پدیده ارائه و ارسال کنند. آثار این بخش به کمک جامعه و سازمان های زیر مجموعه آن خواهد آمد تا با همکاری هرچه نزدیک تر و بهتر، از گسترش این پدیده جلوگیری شود.
آثار برگزیده در این بخش (D) در مجموعه ای با همین عنوان گردآوری خواهد شد. دهمین دوسالانه پوستر مکزیک با همکاری برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) هزینه های ارائه این آثار برگزیده را در مناسبتهای مختلف و متعدد تأمین خواهند کرد. اعتبار تمامی آثار برگزیده متعلق به طراحان این آثار خواهد بود.
پوسترهای بخش D باید به صورت پلات یا سیلک اجرا شده و نباید روی شاسی محکم و غیر قابل انعطاف نصب شده باشند. یادآوری می شود که ابعاد آثار در این بخش باید 73 × 103 سانتی متر باشد.
توجه: دانشجویانی که آثار خود را برای این بخش ارسال می کنند باید پوسترها را در قالب فایل دیجیتال و روی CD و یا Diskette به همراه یک نمونه چاپی در سایز 27.9 × 21.5 سانتی متر (8.5 × 11 اینچ) ارسال کنند. ( پیش از چاپ کردن این نسخه نمونه کوچک باید قوانین بند 10 این فراخوان در نظر گرفته شود.)  پس از داوری آثار، از دانشجویان پذیرفته شده، نمونه چاپ شده نهایی آثار در ماه جولای 2008  درخواست خواهد شد.
طراحان باید برای شرکت در بخش های A، B و C ، 3 نسخه از هر اثر ارسال کنند. ارسال نسخه های بیشتر توسط طراحان اختیاری است. این نسخه ها، توسط مزایده ای اینترنتی، برای کمک به دوسالانه مکزیک به فروش خواهند رسید.
تمامی طراحان، به همراه پوسترهای ارسالی، باید نمونه فایل دیجیتال اثر را هم ارسال کنند. این فایل ها باید توسط نرم افزار های گرافیک، با فرمت های TIF و یا EPS، در ابعاد A4 و یا 27.9 × 21.5 سانتی متر (8.5 × 11 اینچ) ارسال شوند. وضوح تصاویر به کار رفته در این فایل ها (و یا خود پوستر) باید حداقل 300dpi باشد. از این فایل ها، برای چاپ کاتالوگ نمایشگاه استفاده خواهد شد. قلم های به کار رفته در این فایل ها، یا باید ضمیمه شده و یا Convert (Rasterize) شوند.
فرم شرکت در مسابقه باید به دقت، تایپ شده و یا با دستخط خوانا تکمیل شده و به همراه پوستر های پست (یا e-mail) شوند.این فرم های پر شده باید در سمت پایین راست پشت پوسترها، با چسب کاغذی چسبانیده شوند. 
برای بالا رفتن سطح کیفی ارائه آثار، پوسترهای صدمه دیده پذیرفته نخواهند شد. پیشنهاد میشود در بسته بندی دقت لازم لحاظ شود.
دوسالانه پوستر مکزیک، حق بازتولید و چاپ پوستر های راه یافته را برای موارد کاتالوگ، نمایشگاه، تبلیغات دوسالانه، رسانه های اینترنتی و موارد دیگر مریوط به این بی ینال را، با حفظ اعتبار آثار و طراحان آنها، برای خود محفوظ می دارد.
تمامی طراحان راه یافته یه نمایشگاه، برای خرید کاتالوگ، پوستر و تولیدات یادبود دوسالانه مکزیک از تخفیفی 30 درصدی بهره مند می شوند.
تمام پوسترها، به قسمتی از آرشیو Trama Visual, A.C منتقل خواهند شد.
برگزار کننده، حق رد کردن آثاری را که به اعتقادات و باورهای هر ملتی بی احترامی کند محفوظ می دارد.
آثار طراحی شده توسط هیئت انتخاب آثار و هیئت ژوری ممکن است به نمایشگاه راه یابد، اما جایزه ای به آنها تعلق نخواهد گرفت.

مهلت ارسال آثار:
 31 می 2008


هیئت داوران :

فرانسوا کاسپر (فرانسه)
میتسو کاتسویی (ژاپن)
ماریا کورپیک (لهستان)
یوسی لمل (اسرائیل)
یان رایلیش (جمهوری چک)
مهدی سعیدی (ایران)
ادواردو ترازاس (مکزیک)
گوستاو ووژیچفسکی (اوروگوئه)

جوایز:
هر بخش، 3 جایزه دربر خواهد داشت:
جایزه اول، 3500 دلار امریکا، مدال طلا و دیپلم افتخار
جایزه دوم، مدال نقره و دیپلم افتخار
جایزه سوم، مدال برنز و دیپلم افتخار

اگر هیچ بنیادی، پشتیبانی مالی پرداخت جایزه نقدی را به عهده نگیرد، دوسالانه مکزیک حق محدود کردن جایزه اول را، به دیپلم افتخار و مدال طلا برای خود محفوظ می دارد.
به علاوه، دوسالانه پوستر مکزیک، مدال طلای "خوزه گوادالوپ پوسادا" را به طراح و یا کشوری که خدمات شایانی را به گرافیک مکزیک عرضه کرده است، اهدا خواهد نمود.
دوسالانه پوستر مکزیک همچنین جایزه ویژه "کارلوس لوزانو" (مدال طلا و دیپلم اقتخار) را یه برجسته ترین طراح جوان مکزیکی اهدا خواهد نمود.





   
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن