پارسانژاد؛ پوسترهای عاشورایی باید به تقویت سواد بصری مردم کمک کنند


 تصاویری که از لایه‌های فکری عمیق هنرمند طراح به پوستر تبدیل می‌شود، به طور طبیعی، ارتباط مناسبت‌تری با مردم وجامعه برقرار می‌کند و سواد بصری مردم را به درستی ارتقاء می‌دهد.
کوروش پارسانژاد، داور دومین سوگواره پوسترهای عاشورایی، افزود: طراح گرافیک‌ها باید واقعه عاشورا را در طرح‌های خود به طورعمیق‌تر و سمبلیک‌‌تر نشان بدهند.
پارسانژاد یکی از مهمترین ویژگی‌های دومین سوگواره پوسترهای عاشورایی را انتخاب وچاپ آثار گرافیکی در شان و منزلت حضرت امام حسین(ع) دانست و تاکید کرد: مراکز فرهنگی هنری کشور با برگزاری این قبیل سوگواره‌ها می‌توانند آثار گرافیکی ماندگار وقابل استفاده برای عموم مردم را انتشار دهند.
این هنرمند و استاد دانشگاه در ادامه مهمترین ملاک‌ها و معیارهای داوری این دوره سوگواره پوسترهای عاشورایی را کیفیت بالای آثار گرافیکی از نظر ایده و اجرا دانست و تاکید کرد: آثار گرافیکی باید از نظر ایده و اجرا سالم باشد و در آن نوع‌آوری دیده شود که خوشبختانه در آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره به وضوح مشاهده می‌شود.
وی تکراری نبودن طرح‌های گرافیکی و همخوانی داشتن آثار هنری با موضوع سوگواره عاشورایی را از دیگر ملاک‌ها و معیارهای انتخابی داوران در این سوگوراه اعلام کرد.
گفتنی است آثار ارسالی به دبیرخانه سوگواره پوسترهای عاشورایی توسط فرزاد ادیبی، مسعود نجابتی، علی وزیریان، حمید شریفی ارزیابی و داوری شد و از میان 2100 اثر رسیده به دبیرخانه 72 اثر برای بخش نمایشگاهی انتخاب شدند.
آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این سوگواره روز پنج‌شنبه چهارم بهمن‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن